Zobacz pełną wersję : Obiektyw do D7200
Witam!
Na forum jestem nowy. Widzę, że to kopalnia wiedzy.
Na początek od razu powiem, że jestem fotoamatorem, nie zarabiam na fotografii.
Głównie fotografuję w podróży, w totalnie różnych warunkach (w drobnym deszczu, przy wysokich temperaturach, w pyle- kurzu).
Nie będę wypowiadał się tutaj, że potrzebuję czegoś w miarę uniwersalnego.. bo czegoś takiego w fotografii nie ma i jestem tego świadom.
Poszukuję jednak dobrego rozwiązania dla swoich potrzeb i dlatego proszę was o pomoc w podjęciu decyzji.
Obecnie pracuję z Nikonem D90 i obiektywami: Nikkor 50mm f/1,8, Nikkor 18-105mm (kit), Nikkor 70-300mm 4,5-5,6 VRII. Do dziś był to zestaw dla mnie wystarczający. Do fotografii fauny 70-300mm wystarczał w zupełności, do krajobrazu 18-105mm też był całkiem ok. Portretówki używałem właściwie tylko na koncertach.
Niestety D90 i 18-105 zaczynają po kilku przygodach szwankować, dlatego pora na zmianę body.
Priorytetem jest dla mnie lepsze uszczelnienie niż to (praktycznie go nie ma) w D90. Przede wszystkim na kurz.
Myślałem o zmianie systemu na Pentaxa i kupno k-3... ale jednak czasami brakowałoby mi mojego zooma.
Tak więc wstępnie stanęło na d7200.
Jednak tutaj pojawia się mi spory dylemat... co do wyboru obiektywu.
Potrzebuję czegoś do krajobrazu przede wszystkim ale wolę by był on zmiennoogniskowy, bo nie zawsze mogę wykadrować przemieszczając się.
Wstępnie zastanawiam się nad 18-140 (o ile jest lepszy niż 18-105) i tutaj proszę o waszą opinię!!! :) Czy on aby nie jest gorszy?
Oraz do głowy przyszła mi Sigma 17-50 mm f/2.8 EX DC OS HSM ... jednak w jej przypadku mam wątpliwość czy to dobry wybór... boję się że nie będzie dobrze współgrała z d7200 jeśli chodzi o AF.... tutaj również proszę o pomoc. Osobiście nigdy nie kalibrowałem w żadnym stopniu pod body i nie wiem czy bym potrafił to zrobić, Nikkory tego nie wymagały przy d90.
Proszę o rady, opinię i pomoc!! :)
Będę bardzo wdzięczny!
To wybór masz prosty:
Nikkor 17-55/2.8