Zobacz pełną wersję : jakie obiektywy do D750
jestem na kupnie mojego pierwszego FF - D750 częściowo z przeznaczeniem na śluby, a w dużej mierze na portrety. Jako, że nie miałem okazji zapoznać się z pełną klatką i szkłami do niej, proszę o radę jakie szkła w granicach 0d 15 - 70 mm moglibyście doradzić. Oczywiście chodzi mi o dwa szkła w sumie w cenie ok 4k. Niestety nie mogę sobie obecnie pozwolić na te z wysokiej półki, bo sama pucha troche mnie skubnęła. Dodatkowo mam pytanie czy obiektyw niekoniecznie dostosowany do FF będzie robił gorsze zdjęcia i czym ogólnie różni się fota wykonana jednym i drugim szkłem. Nie orientuję się w tej dziedzinie zupełnie, bo to mój pierwszy kontakt z tym systemem.
W tym momencie chodzi mi głównie o fotografię śłubną...:-)
ekhm... wiesz ile takich tematów było ?
Wystarczy troszeczkę sie rozejrzeć
zgadza się, było, ale jak rozpoznać, że szkło jest do ff? Naprawdę jestem zielony w tym momencie...
http://www.nikon.pl/pl_PL/product/nikkor-lenses
format obiektywu - DX to jest crop
FX - pełna klatka
Po jego oznaczeniu. W Nikonie, to szkła bez "DX", Sigma to "DG", Tamron to samo "Di" (nie Di II, ani Di III), w Tokinie to FX.
Dzięki za pomocne rady, juz jestem trochę mądrzejszy :-)
.... i jak sobie pospacereowałem po forum to okazało się, że będę musiał na szkiełka dołożyć co najmniej 2k więcej....żona mnie zabije....
A co masz obecnie? Jakie body i obiektywy?
właśńie, że nie mam nic do Nikona. Dopiero zaczynam przygodę z Nikonem FF, do tej pory miałem i mam dalej Pentax K5II i 7 niezłych szkieł i naszło mnie na zmiane systemu, głównie z powodu zdjęć śłubnych, w których pentax dawał sobie jakoś radę, ale jednak troszke brakuje mu od FF.....
FX to nie jest remedium na wszystko, przekalkuluj sobie co i jak.
Możesz kupić 35mm f/1.8G ED + 85mm f/1.8G, ewentualnie jeszcze 50mm f/1.8G gdy będzie Ci brakowało środka. Możesz też kupić 24-70mm np od Tamrona jeśli nie czujesz się na siłach pracować tylko na stałkach.
Jakie masz ulubione ogniskowe?