Zobacz pełną wersję : Samyang FISHEYE CS II 3,5/8mm
Witam
Jestem początkujący w tym hobby, interesuje mnie fotografia typu rybie oko.
Trochę poczytalem na temat obiektywów rybie oko ale nie mam pewnosci czy obiektyw Samyang FISHEYE CS II 3,5/8mm nadaje sie do matryc typu DX. chodzi mi o to czy bedzie ten efekt rybiego oka przy matrycy DX ?
Czy tylko bedzie częściowy. Po przeliczeniu ogniskowej Samyanga 8 mm wychodzi mi na DX nikon d3000 ogniskowa 12 i nie wiem czy zachowa sie ten efekt.
Ten obiektyw jest przeznaczony właśnie do matrycy DX, więc wszystko będzie ok.
Czyli nie bedzie na zdjęciach mydlanych i nie ostrych rogów jak po założeniu konwertera rybie oko na obiektyw. Kupiłem taki konwerter i totalna lipa wychodzi na zdjęciach, tylko środek kadru jest ostry. wiem już dlaczego sprzedawcy reklamując te konwertery pokazują zdjecia przyciete na rogach.
To jest obiektyw diagonalny o odwzorowaniu stereograficznym. To znaczy, że 180 stopni widać po przekątnej, w odróżnieniu od rybki kołowej (jak Sigma 4.5), która daje koło na matrycy.
Osobiście wolę Nikkora 10.5, który bardziej wykrzywia linie.
Konwertery niestety właśnie tak działają. Przynajmniej te tanie i uniwersalne. Spotyka się konwertery "firmowe" dedykowane do konkretnych modeli obiektywów stałoogniskowych, np. Sony produkuje coś takiego do swojego obiektywu 16/2,8. No ale to akurat do puszki Sony, a nie Nikona i trzeba mieć komplet obiektyw plus nasadka, żeby jakość była akceptowalna. Tytułowy Samyang natomiast daje bardzo ostry obraz, także w rogach. Nawet po "wyprostowaniu", np. tym:
http://defish.software obraz w rogach jest mniej mydlany, niż z niejednej szerokokątnej stałki rektilinearnej (czyli nie ryby).
Co oznaczaja litery CS II w tym obiektywie
"CS" to "Croped Sensor"
a "II" to drugi model
Rozumiem że w tych oznaczeniach chodzi o przelicznik ogniskowej ? Czy raczej cos innego
Rozumiem że w tych oznaczeniach chodzi o przelicznik ogniskowej ? Czy raczej cos innego
A co jest napisane piętro wyżej ??