Zobacz pełną wersję : D7100 ,18-105 czy podoła na ślubie i weselu?
Witam Was serdecznie.
Jestem nowym użytkownikiem forum i to mój pierwszy wpis na nikoniarze.pl
Jestem amatorem fotografem który już od kilku miesięcy pstryka fotki swoim Nikonem d7100 z obiektywem Nikkor 18-105 vr. Moja pasję można określić jako amatorską.
Do napisania na forum skłoniło mnie zaproszenie na ślub przyjaciela który chciałby abym był fotografem. Nigdy nie miałem okazji fotografowania tak zacnej ceremonii stąd też wątpliwości czy aparat z tylko jednym obiektywem podoła wyzwaniu.
Sporo już poczytałem na ten temat ale to tylko ogólniki.
Czy ktoś poradzi?
wasilewk
30-05-2015, 21:28
...
Czy ktoś poradzi?
Eeeee ! Nieprawda ! Jest dużo szczegółów.
W tym wypadku chodzi o zdjęcia w kościele: lampy nie użyjesz a jeśli nawet to tło będzie czarne (nie doświetlisz dużego kościoła) - potrzebny jaśniejszy obiektyw. Jak byś gdzieś pożyczył tego (http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/dx1755.jpg) - to nie ma problemu. Tańce w mniejszym pomieszczeniu możesz dać radę - lepiej z lampą.
[...]Moja pasję można określić jako amatorską. [...]
Jeżeli jako drugi fotograf to tak. Tylko obiektyw jaśniejszy by się zdał. Jeżeli jako pierwszy i jedyny - ryzykowne. Jak się wyłożysz, trudno będzie młodym wytłumaczyć się amatorszczyzną. Mimo wszystko na takich imprezach potrzebna jest wprawa. Lepiej najpierw potrenować.
Nie, nie, nie... Nie łap się tego z tym szkłem. Ono jest całkiem spoko na wyjście do ZOO albo do parku, ale na pewno nie do kościoła. Body da rade, ale musisz mieć MINIMUM jeden obiektyw ze światłem co najmniej f 1.8. Więc albo któraś ze stalek, tu wybór dość szeroki, albo ewentualnie zoom Sigmy 18-35 f 1.8. Bez tego odpuść - zaoszczędzisz młodym rozczarowania, a sobie wstydu. Naprawde. To tyle w kwestii technicznej.
Inna sprawa to ujęcia, kadry, wyczucie sytuacji, znajomość poszczególnych elementów ceremonii i zabawy. Trzeba zawsze być w odpowiednim miejscu i wiedzieć w którą stronę skierować obiektyw.