PDA

Zobacz pełną wersję : Nikon D5100 + Nikkor 50mm f/1.8 G



Rednex
11-05-2015, 19:27
Witam, jestem amatorem a Nikon D5100 to moja pierwsza lustrzanka. Interesują mnie zdjęcia portretowe, zarówno z bliska jak i z daleka. Czy ten obiektyw byłby dobry do tego typu zdjęć? Jeśli nie to jaki w podobne cenie?

Andrzej1974
11-05-2015, 19:30
Jeżeli to ten obiektyw (http://www.nikon.pl/pl_PL/product/nikkor-lenses/auto-focus-lenses/fx/single-focal-length/af-s-nikkor-50mm-f-1-8g) to ok.

Rednex
11-05-2015, 19:37
Tak, ten. Jeszcze jedno pytanie? czy z tym obiektywem uzyskam bokeh z dalszej odległości w przypadku gdybym chciał zmieścić w kadrze całą sylwetkę osoby?

zgera
11-05-2015, 19:44
Tu masz symulator głębi ostrości obiektywy, musisz wybrać określone parametry i masz podgląd na rozmycie obrazu.
http://dofsimulator.net/pl/

Rednex
11-05-2015, 20:01
Udało mi się osiągnąć ten efekt, ale czy wyniki pokrywają się z rzeczywistością?

Jacek_Z
11-05-2015, 20:13
..czy z tym obiektywem uzyskam bokeh z dalszej odległości w przypadku gdybym chciał zmieścić w kadrze całą sylwetkę osoby?Pytasz o GO? Ona jest zależna od przysłony i skali odwzorowania, czyli od odległości, skoro mowa o obiektywie stałoogniskowym.
Bokeh jest zawsze poza strefą GO. I się go zawsze uzyskuje. Pytanie o to, czy jest on ładny, brzydki, nerwowy, kremowy - różne szkła mają inne. Nie pytaj tylko czy ten albo inny bokeh jest lepszy czy gorszy. To subiektywne. Jedni lubią nerwowy, bo coś się dzieje w tle, a inni nie lubią jak coś się tam dziej, wolą spokój i kremowy bokeh.

Rednex
11-05-2015, 20:20
Jeszcze jedno pytanie. Co sądzicie o obiektywie AF-S DX NIKKOR 18-105mm? gorszy od tego w temacie?

Jacek_Z
11-05-2015, 20:27
Gorszy bo ciemniejszy.
Lepszy bo ma ogniskowe 18 mm i 105 mm i wiele innych ;)
wybierz sobie co dla ciebie ważniejsze.

Stałki są generalnie jakościowo lepsze od zoomów, no ale są stałkami, więc nie mają uniwersalności zooma.