PDA

Zobacz pełną wersję : Lightroom vs Photoshop vs inne

focus2101
22-04-2015, 09:11
jestem naprawdę początkującym w dziedzinie fotografii. Wkrótce (ten lub przyszły tydzień) kupuję sprzęt (prawdopodobnie d7100 + S17-50 + N50). Jaki możecie polecić program do obróbki zdjęć. Nie będzie to zaawansowana obróbka. Chciałbym jak najbardziej prosty program - od czegoś trzeba zacząć. Lightroom będzie ok?

Misher
22-04-2015, 13:30
Tak

stock
22-04-2015, 13:51
aż nadto moim zdaniem :)

Misher
22-04-2015, 14:31
aż nadto moim zdaniem :)

Czyli rozwojowo ;)

UFI
22-04-2015, 15:29
Tak

focus2101
22-04-2015, 15:45
dziękuję Wam bardzo, o to mi chodziło - krótko, zwięźle i na temat, bez czytania 100 stron wiem co robić :)

siedemczwartych
22-04-2015, 16:06
A ja uważa, ze to bez sensu...
Weź sobie Creative Cloud w Adobe za 10 ojro na miesiąc i masz w tym też dupowaty LR jak bardzo będziesz chciał go używać :P (nie znoszę tego programu).
Ale masz też pełny Photoshop i fajny Bridge.

https://creative.adobe.com/promo/CreativeLiveCCPP?sdid=KQUIK

Yanis
22-04-2015, 17:49
A ja uważam, że skoro początkujący i skoro nikoniarz, to na początek powinien wystarczyć darmowy Capture NX-D. Dawni użytkownicy Capture NX2 złorzeczą na ten soft ( w tym i ja), ale ma on jednak spore możliwości. I najważniejsze - importuje wszystkie najważniejsze ustawienia aparatu. Dla mnie Lightroom był na początku nie do ogarnięcia właśnie ze względu na reset ustawień aparatu i konieczność profilowania ustawień. A ten sofcik otwiera zdjęcie dokładnie tak, jak sobie poustawiam w aparacie bez żadnego kombinowania.

Misher
22-04-2015, 19:23
Ja nie lubię kolorów, wyostrzania, faktury zdjecia z programów nikonowskich. Strasznie mała możliwość ingerencji w zdjęcie.