Zobacz pełną wersję : Jak ustawić D7000 dla obiektywu bagnet
Lewdator
20-04-2015, 10:35
Witam , jestem początkującym nikkoniarzem,posiadam body D7000 i obiektyw Sigma 17-50 / 2.8, Ale mam też dobre obiektywy z manualnym mocowaniem bagnetowym Pentax. Dokupiłem pierścień redukujący z soczewką. Fizycznie wszystko ok, ale aparat nie wykrywa przesłony. Mam małe doświadczenie w takich przejściówkach. Proszę o info czy to pierścień pośredni jest źle dobrany ( kiedyś w body Sony używałem pierścienia który wyłączał automatykę ale można było ręcznie ustawiać przysłonę i czas) czy też trzeba przestawić jakieś parametry w menu mojego body? Dziękuję za info. Krzsztof
Menu ustawień -> Dane obiektywu bez CPU
Lewdator
20-04-2015, 23:35
No niestety, zmiany w zakładce Danych obiektywu CPU , nic nie dały. Wpisałem manualny obiektyw i jego parametry na pozycji 2 , która uruchomiłem. Nadal nie działa . Może ktoś mi napisze jakie kroki po kolei powinienem uczynić?
Migacz112
20-04-2015, 23:58
Musisz wybrać ilość milimetrów i maksymalną przesłonę i nacisnąć "OK". Po odkręceniu Sigmy górny wyświetlacz powinien pokazywać wcześniej ustawioną przesłonę, np. 1.8 :) A pracować można tylko w trybach A i M.
Jeżeli masz na myśli automatyczne wykrywanie przysłony ustawianej manualnie przez aparat, to z obiektywami manualnymi Nikona jest to możliwe i D7000 takie zmiany wykrywa. Ale obawiam się, że obiektywy Pentaxa nie będą wykrywane tak, jak chcesz.
ps. Poczytaj trochę jak to się odbywa: http://www.fotografuj.pl/Article/Oznaczenia_obiektywow_nikon_nikkor/id/51
Lewdator
21-04-2015, 08:07
Nadal po ustawieniu parametrów CPU , wyświetlacz pokazuje migające " F-- " , a body przy podłączonym manualnym obiektywie nie wykonuje zdjęć. Mój pierścień ma oznaczenie PK-Nikon a obiektyw Pentax SMC 1:2.5 / 135 . Sprzedawca zapewniał mnie że ten pierścień współpracuje z Nikonami serii D . Gdzie popełniam błąd ? :)
Zapewne pracujesz w trybie zielonym lub P. Przełącz na A lub M.
Lewdator
21-04-2015, 10:16