PDA

Zobacz pełną wersję : modem/ router wifi cisco + nowy router wifi

HYPER
11-04-2015, 15:59
Z gory zaznaczam, ze jestem zielony w sieciach internetowych.

jednak chcialbym sam polaczyc elementy, ktore posiadam.

Sprawa wyglada tak:

do tej pory posiadalem mode/router wifi cisco 2425. wszystko smiaga OK.

teraz dokupilem router asusa rt-ac87u i chcialbym aby to on przejal calkowicie funkcje routingu i wifi.

Pytanie teraz jak to zrealizowac?

Na chwile obecna wylaczylem wifi w panelu konfiguracyjnym cisco 2425 i polaczylem go z nowym routerem przez WAN. router asus w panelu konfiguracyjnym pokazywal polaczenie z internetem (tak samo pokazywal Windows 7), jednak strony sie nie ladowaly. domyslam sie, ze byl jakis problem z adresami IP modemu i routera asus. tylko jaki?

pozniej zmienilem tryb pracy routera asus na AP i wtedy wszystko zaczelo smigac. rozumiem jednak, ze w takim wypadku cisco nadal odpowiada za caly routing, NAT itd. a asus jedynie rozprowadza wifi? tego wlasnie bym chcial uniknac.

chce zeby cisco bylo tylko modemem a cala reszte zeby robil asus.

pomoze ktos jak chlop krowie na rowie?

normalnie to bym czytal i probowal do skutku, ale akurat mam wspollokatora, ktory sie zaplacze jak nie bedzie mial neta przez kilka godzin a nie chce zarywac nocek zeby to rozgryzc.

kolas
11-04-2015, 16:15
Najprościej zmień adresacje na jednym z urzadzen. Pewnie masz na obu 192.168.1.0\24. Zmień np na cisco na 192.168.2.0. Będziesz miał podwójny nat?

rb_zg
11-04-2015, 19:03
W Cisco (to od UPC?) musisz włączyć tryb Bridge. Wtedy Cisco będzie robiło tylko za modem kablowy. Na port WAN Asusa dostaniesz publiczny IP (jeśli Twój operator takie przydziela).

HYPER
11-04-2015, 19:25
cisco jest z upc irlandzkiego.

czyli w zakladce access point ustawie 'disabled' a bridging: 'enabled'

rb_zg
11-04-2015, 19:27
Tak, dokładnie jak napisałeś.

HYPER
11-04-2015, 21:58
sprawdze jak moj wspollokator pojdzie juz w kime :P

HYPER
12-04-2015, 13:58