Zobacz pełną wersję : D5000 błąd migawki
kikiriki
03-04-2015, 18:43
Dzień dobry.
Niestety w moim D5000 pojawił się ten fatalny błąd. Po ustawieniu większych wartości przysłony (16+) i naciśnięciu spustu wyświetla się "Błąd. Ponownie naciśnij spust migawki". Generalnie robi zdjęcia, ale przy takich ustawieniach się wysypuje. Proszę o wskazówki, ponieważ w tym temacie jestem zielony.
Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.
Moduł wybierania przysłony najprawdopodobniej.
Części są identyczne jak w D40/D60 i ogólnie dostępne. Tyle że niekoniecznie element ten trzeba od razu wymieniać - w wielu sytuacjach można go naprawić.
Studio5s
03-04-2015, 22:12
Mechanizm sterowania przysłoną w D5000 jest inny jak w D40 czy D60. Można go zregenerować lub wymienić. Czas pracy po zabiegu regeneracji jest taki sam jak po wymianie.
Rozpędziłem się - silniki są identyczne.
Studio5s
03-04-2015, 22:30
Rozpędziłem się - silniki są identyczne.
Spoko nie ma sprawy.
Silnik taki sam
Sprawcą problemu może też być obiektyw. Na pewno problemem jest wygięty popychacz (w aparacie lub obiektywie). W aparacie jest za wysoko, a w obiektywie za nisko (dalej od styków). Zwykle uszkodzeniu ulega ten w body. Na 99% wystarczy to wyprostować. Można oczywiście wyobrazić sobie np. ziarenko piasku w zębatce mechanizmu, ale to da się wyczuć ręcznie.
Wstaw tu zdjęcie bagnetu zrobione na wprost. Obejrzymy popychacz.
Studio5s
04-04-2015, 14:17
Sprawcą problemu może też być obiektyw. Na pewno problemem jest wygięty popychacz (w aparacie lub obiektywie). W aparacie jest za wysoko, a w obiektywie za nisko (dalej od styków). Zwykle uszkodzeniu ulega ten w body. Na 99% wystarczy to wyprostować. Można oczywiście wyobrazić sobie np. ziarenko piasku w zębatce mechanizmu, ale to da się wyczuć ręcznie.
Wstaw tu zdjęcie bagnetu zrobione na wprost. Obejrzymy popychacz.
Ja obstawiam padnięty silnik w mechanizmie. Ale dźwignię przysłony chętnie zobaczę.