PDA

Zobacz pełną wersję : Nikon D750 - Plamy na matrycy i dziwny dzwięk.

Jakub_92
31-03-2015, 10:42
Witam.
Pod koniec lutego kupiłem D750, wszytko ładnie pięknie, bez flary. :) Po wykonaniu około 250 zdjęć pojawiły się plany na matrycy. Sądzę że jest to matryca ponieważ plamki pojawiały się również przy innym obiektywie, więc wykluczam obiektyw, ponadto przez wizjer nie widać plam aby były na lustrze czy matówce.
Wiadomo że widać to tylko przy bardziej przymkniętej przysłonie i na jasnym tle.
I pytanie mam następujące: czy powinienem go wysłać na serwis w celu wyczyszczenia matrycy?

To jedna sprawa a druga nie mniej dziwna od pierwszej.
Gdy jestem w LV (tryb fotografowania) i przełączam się na tryb filmowania pojawia się dziwny mechaniczny dźwięk.
Czy u posiadaczy D750 też tak jest? Czy to jest normalne?

PS. Jest to mój pierwszy wątek na forum, jak coś nie tak to z góry przepraszam :)

GonzoG
31-03-2015, 10:47
Ad 1. To nie analog, a cyfra, gdzie matryca będzie się brudzic. O czyszczeniu masz w instrukcji.

Jakub_92
31-03-2015, 10:49
Ad 1. To nie analog, a cyfra, gdzie matryca będzie się brudzic. O czyszczeniu masz w instrukcji.

Widziałem że w instrukcji pisze o czyszczeniu, ale sam się nie podejmę.

I chyba nie ten dział ;/

GonzoG
31-03-2015, 10:50
Widziałem że w instrukcji pisze o czyszczeniu, ale sam się nie podejmę.

I chyba nie ten dział ;/
A możesz powiedzieć co takiego trudnego jest w użyciu gruszki??

Jakub_92
31-03-2015, 10:51
A możesz powiedzieć co takiego trudnego jest w użyciu gruszki??

Teoretycznie nic, nigdy tego nie robiłem i nie chcę nababolić.

MstrG
31-03-2015, 10:53

To tak jak z gruszką do lewatywy - za pierwszym razem jesteś bardzo ostrożny ;) ;) ;)

GonzoG
31-03-2015, 10:57
To z takim podejściem nawet nie zmieniaj obiektywów w lustrzankę, bo cos popsujesz...