Zobacz pełną wersję : Obiektyw do filmowania
Cześć. Posiadam Nikona D5100. Jestem początkujący i zastanawiam się nad dwoma obiektywami, które mają mi służyć do filmowania - NIKKOR 35mm f/1.8G | NIKKOR 50mm f/1.8G. Który waszym zdaniem będzie lepszy? Chyba, że polecacie coś innego, najlepiej w cenie nie przekraczającej 1000 zł.
Cześć. Posiadam Nikona D5100. Jestem początkujący i zastanawiam się nad dwoma obiektywami, które mają mi służyć do filmowania - NIKKOR 35mm f/1.8G | NIKKOR 50mm f/1.8G. Który waszym zdaniem będzie lepszy? Chyba, że polecacie coś innego, najlepiej w cenie nie przekraczającej 1000 zł.
Różnią się tylko ogniskową - wybierz tę która bardziej Ci odpowiada :)
Filmujesz ostrząc ręcznie? Zmieniasz przysłonę w trakcie filmowania? W obiektywach G się nie da.
A co będziesz filmował? 35 jest zauważalnie szersza od 50-tki, więc nada się do szerszych kadrów, 50 to szkło bardziej portretowe pod DX, więc wąsko.
To są 2 różne ogniskowe. To który będzie lepszy zależeć będzie od sytuacji w jakiej się znajdziesz.
Zapewne masz kita, to ogniskowe możesz sobie sprawdzić i wybrać, która Ci będzie odpowiadała.
Różnią się tylko ogniskową - wybierz tę która bardziej Ci odpowiada :)
Filmujesz ostrząc ręcznie? Zmieniasz przysłonę w trakcie filmowania? W obiektywach G się nie da.
Zawsze filmuję ostrząc ręcznie. Jest coś dobrego do filmowania w tej cenie, czym będę mógł ostrzyć ręcznie?
A co będziesz filmował? 35 jest zauważalnie szersza od 50-tki, więc nada się do szerszych kadrów, 50 to szkło bardziej portretowe pod DX, więc wąsko.
Będę filmował głównie różnie eventy w zestawie z mikrofonem RODE Stereo VideoMic Pro i jakimś Flycam'em.
Zawsze filmuję ostrząc ręcznie. Jest coś dobrego do filmowania w tej cenie, czym będę mógł ostrzyć ręcznie?
Wszystkim da się ręcznie ostrzyć, ale najlepsze są do tego stare manuale, albo obiektywy do filmowania.
Będę filmował głównie różnie eventy w zestawie z mikrofonem RODE Stereo VideoMic Pro i jakimś Flycam'em.