PDA

Zobacz pełną wersję : D5000 Problem z AF

dziq1986
14-03-2015, 14:33
Witam
Posiadam Nikona D500 z kitowym obiektywem, którego używam do celów amatorskich. Mam go jakieś 3 lata. W kwestiach technicznych jestem zielony.
Ostatnio pojawił się problem. Chcąc ustawić ostrość np na obiekcie oddalonym o 2 metry po wciśnięciu spustu do połowy nie dzieje się nic. Muszę ustawić ostrość na dalszym obiekcie (udaje się) i wrócić do tego bliższego i wtedy ustawia bez problemów. Ma takie "zawiechy" najczęściej po włączeniu. Ogólnie jednak ustawianie ostrości trwa ostatnio dłużej - mam na myśli czas od wciśnięcia spustu do rozpoczęcia pracy silniczka, czyli, że tak się wyrażę, pomiar:)

Czy waszym zdaniem to wina aparatu czy obiektywu? Jeśli to drugie to będzie pretekst do wymiany na coś lepszego. Jeśli z kolei aparat to doradźcie co robić i gdzie.

puciek
14-03-2015, 14:47
Objaw padającego silnika AF w obiektywie. Masz w zasadzie dwa wyjścia, oprócz zakupu nowego obiektywu, zakupić uszkodzony obiektyw z dobrym silnikiem i przełożyć go do swojego obiektywu lub rozebrać swój obiektyw, rozebrać silnik, wyczyścić go dokładnie i złożyć całość. Czas pracy około 1h.

Obelix
14-03-2015, 16:11
Czyszczenie może nie przynieść pozytywnego rezultatu.
Jest jeszcze opcja nr 3 - zakupić nowy silnik na popularnym serwisie aukcyjnym i wymienić. Da to gwaracncję bezawaryjnej pracy przez kolejne 2-3 lata (wszystko zależy od intnsywności używania sprzętu).

wasilewk
14-03-2015, 17:24
Tak z ciekawości: co się może zabrudzić (rozumiem, że zakurzyć) w takim silniku AF-S ? I dlaczego to może przeszkadzać w pracy magnetycznej ?

puciek
14-03-2015, 17:27
Wszystko zależy od obiektywu. W przypadku każdej wersji 18-55 warto spróbować czyszczenia. Przy 18-70 także. przy 18-105 też bym spróbował. Nowy silnik to około 200zł więc 1/3 wartości 18-105 i 100% wartości 18-55.

Tak z ciekawości: co się może zabrudzić (rozumiem, że zakurzyć) w takim silniku AF-S ?