PDA

Zobacz pełną wersję : Nikon D3100

stuiverka
11-03-2015, 18:51
Z góry przepraszam jak coś przekręcę ale jestem początkującym amatorem fotografii i wiele rzeczy jest mi jeszcze obce.

Niestety starałem się znaleźć coś na temat mojego problemu ale bez skutku. Mam nadzieję że ktoś mnie zrozumie i będzie mi w stanie pomóc za co z góry dziękuję.

Otóż dzisiaj przez przypadek albo włączyłem jakiś przycisk albo po prostu jest to usterka nie wiem, chodzi o to że odkąd mam aparat po włączeniu miałem widok live i przez ekran i przez wizjoner. Teraz niestety podczas robienia zdjęć ekran staje się czarny a obraz widać tylko przez wizjoner. I nie chodzi tutaj o opcje live view bo wtedy tak samo mam albo widok z ekranu albo w wizjonerze. Jest jakaś opcja żeby był widok z tego i tego czy to jest po prostu jakaś usterka?

Mam nadzieję że ktoś mnie zrozumie...

zgera
11-03-2015, 19:01
Dla mnie to co piszesz jest nie jasne, po włączeniu aparatu na wyświetlaczu aparatu pojawia się na kilka sekund ekran informacyjny, jeśli nic nie robisz przez kilka sekund ekran się wyłączy, pojawi się po naciśnięciu spustu migawki lub innych klawiszy.
Tryb LV włącza się oddzielną dźwignią na tylnej ściance, czy po włączeniu nie włącza Ci się ekran informacyjny? jeśli o to chodzi to podpowiem gdzie należy to włączyć.

Czy chodzi o taki ekran?

https://forum.nikoniarze.pl//brak.gif
źródło (http://www.chip.de/ii/9/6/0/2/3/2/8/fb25970cda61a64b.jpg)

stuiverka
11-03-2015, 19:11
obraz informacyjny mi się włącza. Tylko problem w tym że dawniej miałem na ekranie podgląd na to co było widać w wizjonerze. Tak jak jest w aparatach cyfrowych. Obraz live miałem tutaj u tutaj. A teraz nie wiem jak to włączyć ponownie.

zgera
11-03-2015, 19:13
Czy chodzi o podgląd po zrobieniu zdjęcia?

Aby włączyć podgląd zdjęć po zrobieniu należy ustawić:
MENU ODTWARZANIA >>> PODGLĄD ZDJĘĆ >>> ON

Malika
11-03-2015, 20:38
Przecież to jest fizycznie niemożliwe, żebyś miał równocześnie obraz w wizjerze i na ekranie z tyłu.