Zobacz pełną wersję : Olympus om-d m5 czy nikon d7000
piolug93
08-03-2015, 00:11
Witam na wstępie się przywitam :) witam wszystkich forumowiczów serdecznie jestem amatorem obserwatorem który lubi czasem gdzieś wyjechać i pofotografowac posiadam w tej chwili Olympusa e-3 i myślę nad jego zmiana na Olympusa om-d e-m5 lub nikona d7000 chciałbym też fotografować ze starymi szkołami manualnymi no i nie ukrywam ale dość ważnym dla mnie aspektem jest wysokie użyteczne ISO. Jakie wasze jest zdanie co do tych dwóch aparatów.
Twoje wymagania są niestety sprzeczne z oboma aparatami.
Stare szkła M42 - nie Nikon. Każdy inny system DSLR, ale nie Nikon.
Wysokie użyteczne ISO - coś z większą matrycą niż m4/3.
Szkła M42 wymagają adaptera z soczewką, aby ostrzyć na większe odległości (np. dla ~50mm te większe to już 2-3m), a to wpływa na jakość zdjęć. Szkieł z innych systemów nie ma sensu podpinać, bo adaptery potwornie drogie (zazwyczaj 150+ zł) i do tego mają jeszcze mocniejsze i dużo gorsze soczewki niż te w adapterach M42->Nikon.
Pentax K-5 miał bodajże tę samą matrycę, co D7000. Do tego Pentax świetnie współpracuje z manualami i jest to puszka pewniejsza od D7000, który na forum ma nienajlepszą opinię.
Mz zostań przy olku. D7000 ma wiele niewiadomomych...zbyt wiele...
Drobna uwaga to forum to jednak w doskonałej większości ludzie którzy zbyt wiele oczekują od aparatu robiąc ciągle testy a nie zdjęcia. Ci co robią zdjęcia nie mają problemów z d7000, ja nie mam tak samo jak z d800 ktory jest tu także bardzo krytykowany i A7 który nie ma jakiejś specialnej sławy. Nie mniej jednak sam testowałem w boju i każdy z tych sprzętów jest OK. A zatem kup co Ci się bardziej podoba, uwzględnij cennik szklarni, może wykorzystanie innych szkiełek i przejściówek ale uważam że bardziej trzeba się skoncentrować na sobie i swoich zapatrywaniach i nawet przyzwyczajeniach.
Do manuali tylko A7, jak masz bardzo małe fundusze to stary Canon 5D.
Reszta aparatów się nie nadaje do tych celów.