PDA

Zobacz pełną wersję : Fotografia 360 stopni nikon 5200, obiektyw ?

kickflip
01-03-2015, 12:09
Witam,
Mam pytanie odnośnie wyboru najlepszego zakupu do robienia zdjęć.
Ostatnio wykonałem obrotnicę do robienia zdjęć 360 stopni. Średnica talerza 60 cm. Na silniku krokowym.
Ilość zdjęć zależna od ustawień jednak najczęściej jest to 24 z na obrót.
Na koniec zdjęcia są scalone w jedno obrotowe.

Do tego 2 lampy z softboxem 4x85W.

Mam problem z wyborem najlepszego zestawu do takiej fotografii. Budżet jakim dysponuję to ok 3 tys.
Myślałem nad nikonem d5200 do tego jakiś jasny obiektyw. Dodam że jestem amatorem i na pewno jakieś uwagi były by mi bardzo pomocne.

Aparatem jakim próbowałem coś przy tym zrobić to nikon d3000 ze standardowym obiektywem 18-55. Jednak efekt nie był zadowalający. A brak hdmi przy wykonywaniu tego typu zdjęć stanowi problem.

Czego oczekuję ?
Głównie chodzi mi o to aby tło było rozmazane jak najbardziej się da. Jaki obiektyw za tem do tego ?
Jednym z problemów jeszcze z jakim spotkałem to to że niektóre zdjęcia są lepiej oświetlone inne gorzej przez co złączenie w całość nie wygląda już profesjonalnie. Jeżeli ustawie na stałą przysłonę to czas migawki jest zmienny i na odwrót. Oczywiście obróbka swoją drogą bo bez tego się nie obejdzie.

Z tego co się dowiedziałem najlepszym motywem był by namiot bezcieniowy jednak na razie chce się bez niego obyć.

Przykładowe zdjęcie bez obróbki :

https://forum.nikoniarze.pl//brak.gif
źródło (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c63e964738605cd7.html)

kjakub
01-03-2015, 12:38
Takie coś wypadało by robić w trybie manualnym - ustawiasz przysłonę, migawkę, czułość, ostrość, balans bieli i moc lamp, a zdjęcia powinny być równo naświetlone. Zależy co fotografujesz, ale wydaje mi się, że jasny obiektyw nie jest tu najpotrzebniejszy, a może być kłopotliwy w użytkowaniu bez przymykania.

Edit: zdjęcia nie widać

GonzoG
01-03-2015, 12:56
Czego oczekuję ?