Zobacz pełną wersję : Mobilny zestaw oświetleniowy
Witam,
Od dłuższego czasu przymierzam się do zakupu czegoś solidniejszego. Mam trzy lampy reporterskie, kilka większych parasolek i jeden softbox 60x60cm. Chciałbym coś mocniejszego co mogę wykorzystać zarówno w plenerze jak i w studio. Myślałem aby zakupić dwie lampy, oktę 150cm lub 180cm oraz jakiś większy softbox. Z tego co się orientowałem niektóre lampy mają już wbudowane akumulatory. Czy to dobry pomysł aby kupić taką lampę czy lepiej oddzielnie lampę i akumulator? Wiadomo, że to się wiąże z kosztami. Z racji iż jestem laikiem, nie mam pojęcia jaki na to przeznaczyć budżet. Zakładam, że 3000 zł to minimum.
Dział jest pełen podobnych tematów, ale nie bijcie ;) Na rynku ciągle pojawia się coś nowego.
Zacytuję post z innego wątku, ponieważ wydaje mi się bardzo pomocny.
Tu cie zdziwię.
1. Lampy małej mocy, 200-300, max 400 WS i to z regulacją do 1/32 mocy (to może być problem, ale takich szukaj! a najlepiej do 1/64, że o 1/128 nie wspomnę).
2. Mocowanie modyfikatorów koniecznie sytemu Bowens.
3. Statywy nie te najlżejsze. W 806 to minimum solidności.
4. radio - nadajnik z odbiornikiem (a najlepiej z 2 odbiornikami)
Teraz pozytywy: lampy małej mocy sa tańsze. W dodatku nie zaczynaj od 3 lamp. Pierw kup 2. One i tak zajmą sporo miejsca w mieszkaniu, 3 lampy będziesz używała potem, jak już się nauczysz modyfikować i czasami używać czegoś "ostrzejszego".
Na początku zacznij od .. parasolek (ale takich dużych, ponad metr średnicy). One dają dość rozproszone światło co jest pozytywne dla osoby niedoświadczonej. Na poczatku będziesz się skupiać na technicznym ogarnięciem tematu :)
W ten sposób kupując 2 lampy (statywy) i parasolki wydajesz poniżej 2 tys. Potem kupujesz trzecią lampę (tej samej firmy co pierwsze dwie) ze statywem i softboxem (szybkorozkładalnym) i w ten sposób dochodzisz do wydatków w wysokości 3 tys.