Zobacz pełną wersję : Nikon coolpix p600 a odpowiednik telezoomu
darklimak
26-02-2015, 12:34
Witam.
Zakupiłem jakiś czas temu nikona coolpix p600.
Jestem amatorem fotografowania przyrody z naciskiem na dalekie obiekty, dlatego wybór padł na ten aparat.
Bardzo Mi się spodobało, zdjęcia wychodzą dobre, myśle, że świetnie Mi to idzie a co ważniejsze podoba Mi się.
Chciałbym teraz zainwestować w lustrzankę i obiektyw telezoom.
Dodam, iż nie jestem wymagający, ponieważ nie mam dużo pieniędzy i zadowolę się przesiadką z poloneza do passata b5.
O sam aparat nie pytam.
Moje pytanie dotyczy samego obiektywu mianowicie jaki obiektyw muszę wybrać by był to odpowiednik zbliżenia 60x zoom optyczny w moim coolpix p600?
Z góry dziękuje za rady i wypowiedzi.
Zoom 60x w lustrzance to musiałbyś wozic na naczepie TIRa.
A jak chcesz obiektyw z 60-krotnym przybliżeniem (nie mylić z zoomem, czyli powiększeniem najszerszego kadru), to niestety tylko teleskopy astronomiczne i to bardzo duże. To lustrzanek z matryca APS-C daje to ogniskową ok 1700mm.
Obiektywy z największym zoomem do lustrzanek mają krotność do ok. 17-18x (Tamron 16-300, Sigma 18-300, Nikkor 18-300).
darklimak
26-02-2015, 13:34
Wygląda skomplikowanie nie znam się na tym.
Pewnie to jakieś matematyczne wartości, które trzeba było by mi tłumaczyć o co w tym wszystkim chodzi.
Tak czy iaczej tir odpada nie wjechał bym wszędzie, ponad to wystraszył bym wszystkie nawet głuche i ślepe zwierzęta :-D poważnie wychodzi na to, że jedyny możliwy zakup to jakiś obiektyw 300mm i czajenie się aż coś będzie bardzo blisko.
Mata_Hari
26-02-2015, 17:13
Niekoniecznie 300mm. Dłuższe ogniskowe też przecież są. Nie wiem, czy w Nikonie, ale poza nim na pewno.
Niekoniecznie 300mm. Dłuższe ogniskowe też przecież są. Nie wiem, czy w Nikonie, ale poza nim na pewno.
Są... do każdego systemu, ale jakie są ich ceny...
Nikkor 80-400VR G - 9 000 zł
Tamron 150-600VC - 4 500zł... itd, itp...
Mata_Hari
26-02-2015, 17:30