Zobacz pełną wersję : Obiektyw do krajobrazu, portretów?
marwil5555
18-02-2015, 11:30
Witam nie będzie długich wstępów, jestem amatorem, chciałbym więcej czasu poświęcić krajobrazom i portretów, jaki objektyw wybrać.?, zaznaczę ze mam kitowy 18-140 f/3,5-5,6.
A teraz bym chciał coś szerokiego, jak dla mnie czy sigma 10-20 f/3,5 czy może coś stałego np. Nikon 30 f/1,8 czy f/1,4 a może 35 lub 50 może mi ktoś poradzić?
Bardzo dziękuję i pozdrawiam
Do krajobrazów Sigma 10-20, do portretów powinien wystarczyć Nikkor 50mm f/1.8 albo Nikkor 85mm f/1.8, 35-tka nie nadaje się do krajobrazów ani portretów, to standardowy obiektyw na DX.
Albo portrety, albo krajobrazy.
To portretów to minimum 50mm.
Do krajobrazów Sigma 10-20 lub 8-16.
Jesli chcesz szeroko, to szukaj ogniskowych od 10-20mm .
Wiele firm ma w swojej ofercie tego typu zoomy, co do wspomnianej Sigmy przez ciebie "10-20 f/3,5" czy wiesz z jakimi wydatkami jeszcze sie zakup wiaze?
Sredniaca filtrow!
Jesli stac Cie na takie wydatki ok, nie wnikam dalej - tylko uswiadamiam ;)
Przeszukaj oferty nikona, tokiny i sigmy.
hydra_ulik
18-02-2015, 12:19
Wszystko się zgadza w pierwszej części zdania, ale...
35-tka nie nadaje się do krajobrazów ani portretów, to standardowy obiektyw na DX.
Tak kategorycznych zdań, osobiście bym jednak unikał ;)
35-ką, można zrobić i świetny portret, i krajobraz.
Wszystko się zgadza w pierwszej części zdania, ale...
Tak kategorycznych zdań, osobiście bym jednak unikał ;)
35-ką, można zrobić i świetny portret, i krajobraz.
Kitem też można zrobić krajobraz i portret, nie wciskaj nikomu że 35-tka to obiektyw do krajobrazu i portretu, a to że można takie zdjęcia zrobić to zupełnie co innego.
Do krajobrazów potrzebny jest obiektyw szerokokątny, a do portretów taki który nie przerysowuje, żadnych tych wymogów nie spełnia 35-tka.
hydra_ulik
18-02-2015, 12:38