PDA

Zobacz pełną wersję : oświetlenie - jakie żarówki - białe tło

kintaro
09-02-2015, 20:13
Witam,
Mam takie pytanie - na wstępie od razu mówię, że jestem laikiem. Działam na allegro, sprzedaję głównie walizki i inne artykuły turystyczne. Zawsze robiłem zdjęcia aparatem kompaktowym na zewnątrz (tzn a świeżym powietrzu), a potem w photoshopie gumką oczyszczałem tło (walizka była na białym tle). Efekt fajny, ale bardzo czasochłonny, tym bardziej, że trochę tych produktów mam w asortymencie. Znajomy podsunął mi pomysł, aby spróbować z lampami i białym tle w pomieszczeniu i wtedy od razu zdjęcia będą miały oczyszczone tło i nie będę musiał się babrać gumką z photoshopa. No i jak wspominałem, jestem laikiem, więc chciałbym prosić o pomoc i podpytać o parę rzeczy. Wstępnie rozejrzałem się na jednym z portali aukcyjnych - są białe tła w rolkach. Chcę też kupić dwa softboxy. Przesyłam link do zdjęcia jak mniej więcej ma to wyglądać (dodam, że na obrazku widać, że ściany nie są za białe, ja dziś u siebie pomieszczenie pomalowałem na śnieżno biały kolor :) ). -
https://forum.nikoniarze.pl//brak.gif
źródło (http://images.tinypic.pl/i/00629/ogzpmncievpd.jpg) . Teraz kilka pytań - jakie żarówki do tych softboxów kupić? Bo gdzieś wyczytałem, że można podłączyć lampy błyskowe do softboxów? Nie lepiej by było dać jakieś stałe żarówki? Jak tak, to jakie? Czy musi być jeszcze lampa od góry? Na tym obrazku jest, ale u mnie w rzeczywistości nie ma. Czy taki projekt jaki mam w głowie zda egzamin? Tzn, jeżeli tak by ogarnąć pomieszczenie jak mniej więcej na tym zdjęciu, to fotki wychodziłyby ładnie na gotowym - białym tle, żeby nie babrać się w photoshopie. Proszę o porady, będę wdzięczny za odpowiedzi, pozdrawiam

edit mam jeszcze jedno pytanie