Zobacz pełną wersję : Nagrywanie na dyskotekach
Adriannax
29-01-2015, 13:37
Witam,
Od razu proszę o wyrozumiałość. Nie jestem doświadczonym fotografem, cały czas się uczę.
Wyprzedzając przykre komentarze - tak, przeczytałam całą instrukcję obsługi nikona D5100, którego posiadam :)
Niedługo będę miała okazję nagrywać video relację z dyskoteki. Wiem, że najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji byłby zakup lampy LED i planuję to zrobić ale ponieważ jeszcze nie zarabiam na swoje życie, nie zdążę uzbierać pieniędzy do imprezy. Muszę więc poradzić sobie bez niej. Mój główny problem jest taki, że na nagraniach w ciemnych pomieszczeniach jest "szum". Uczę się na zasadzie prób i błędów i kombinowałam już na prawdę bardzo dużo z ustawieniami ( zakończyłam zabawę z automatycznymi ustawieniami, próbuję nagrywać oraz robić zdjęcia na manualu) i na prawdę już nie mam pojęcia co mogę zrobić aby szum na nagraniu był jak najmniejszy no i żeby przypadkiem nie skompromitować się tym nagraniem.
Za pomoc z góry serdecznie dziękuję :)
Jak jest ciemno, to szum będzie. Nie ma na to opcji, chyba że masz D750. :P
CODER_BEST
29-01-2015, 18:09
Jest jedno lekarstwo na szum nawet przy D5100 :) Jasne szkło f/1.8 lub f/2.8 powinno dać radę. Ale rewelacji nie ma się co spodziewać... to jednak crop.
Jest jedno lekarstwo na szum nawet przy D5100 :) Jasne szkło f/1.8 lub f/2.8 powinno dać radę. Ale rewelacji nie ma się co spodziewać... to jednak crop.
Tak, tylko że na przysłonie 1.8 kolega będzie miał bardzo płytką głębię ostrości, dużo mniejszą niż na przeciętnych zoomach. Często małą GO można wykorzystać jako atut nagrania, ale wymaga to świadomego wyboru i sprawnego operowania ostrością, oczywiście na manualnym ostrzeniu. Nie wiem czy kolega jest na to gotowy. Efekt może być genialny jeśli ktoś ma doświadczenie w filmowaniu z małą głębią ostrości i wie jak z niej korzystać. W przeciwnym wypadku może być katastrofa....