PDA

Zobacz pełną wersję : NikonD5100 nagrywanie w klubach

Adriannax
29-01-2015, 10:09
Witam,
Od razu proszę o wyrozumiałość. Nie jestem doświadczonym fotografem, cały czas się uczę.
Wyprzedzając przykre komentarze - tak, przeczytałam całą instrukcję obsługi nikona D5100 :)
Niedługo będę miała okazję nagrywać video relację z dyskoteki. Wiem, że najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji byłby zakup lampy LED i planuję to zrobić ale ponieważ jeszcze nie zarabiam na swoje życie, nie zdążę uzbierać pieniędzy do imprezy. Muszę więc poradzić sobie bez niej. Mój główny problem jest taki, że na nagraniach w ciemnych pomieszczeniach jest "szum". Uczę się na zasadzie prób i błędów i kombinowałam już na prawdę bardzo dużo z ustawieniami ( zakończyłam zabawę z automatycznymi ustawieniami, próbuję nagrywać oraz robić zdjęcia na manualu) i na prawdę już nie mam pojęcia co mogę zrobić aby szum na nagraniu był jak najmniejszy no i żeby przypadkiem nie skompromitować się tym nagraniem.
Za pomoc z góry serdecznie dziękuję :)

sebastan
30-01-2015, 00:01
Nie wiem, jak tam u Ciebie z elementarzem fotografowania, z zależnościami czasu naświetlania, przysłony i ISO. Jak pewnie wiesz film to nic innego, jak seria zdjęć. 25 na sekundę, czasem 30, czasem 60 - zależy. Tak więc każde zdjęcie potrzebuje określoną ilość światła. W ciemnym otoczeniu ze światłem jest kłopot a pewnie masz obiektyw z zestawu, gdzie maksymalna przysłona to 3,5, czas w filmie w D5100 jest 1/30 sekundy (strzelam), więc skąd wziąć więcej światła? Z podbicia ISO. Czym wyższe ISO, tym większy szum. Są dwie drogi: albo dodatkowe źródło światła, albo jaśniejszy obiektyw, czyli taki gdzie parametr f, czyli przysłona jest lepszy, niż 3,5.
Ku pocieszeniu powiem, ze matryca w D5100 i tak radzi sobie z szumem bardzo dobrze.

seba84_2005
30-01-2015, 00:17
Po co kolejny temat? http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=257898