Zobacz pełną wersję : problem z ostrością nikon D3200
PicsBancz
29-12-2014, 23:09
Witam serdecznie,
Jestem fotografem amatorem i od pol roku posiadam Nikona D3200 obiektyw 18-105 VR (wczesniej fotografowalem kompaktem) aparatem zrobilem jakies 3000 zdj i problem polega na tym ze niezaleznie od swiatla, uzycia lampy lub nie, ustawien aparatu zarowno auto jak i P,S itd zdjecia wychodza nieostre, miekkie. Doslownie kazde zdjecie musze wyostrzyc. Zastanawiam sie gdzie lezy przyczyna, czy to wina obiektywu czy body. Nie ukrywam ze troche mnie to zrazilo do fotografii lustrzanka bo oczekiwalem lepszych efektow. Obiektyw jest ustawiony na auto, VR rowniez wlaczona. Dolaczam pare fotek przykladowych bez jakichkolwiek poprawek
https://forum.nikoniarze.pl//brak.gif
http://i57.tinypic.com/mlnn14.jpg]źródło (
https://forum.nikoniarze.pl//brak.gif
http://i59.tinypic.com/jhvjv5.jpg]źródło (źródło ([IMG)
Przyjacielu, wrzuć jakieś większe fotki, najlepiej NEF. Exif będzie konieczny żeby powiedzieć coś sensownego.
Brat zupełnie amatorsko pstryka takim samym zestawem i wychodzi to naprawdę bardzo fajnie. Generalnie powiem, że D3200 z 18-105 powinien pod względem jakości kasować już w przedbiegach nawet zaawansowane kompakty. Polemizować można by dopiero przy niektórych tzw. kompaktach z wymienną optyką i dużymi matrycami. Ale tu pewnie rozgorzałaby dyskusja OT na kilka stron :-)
Wracając do sedna - mówiąc "obiektyw ustawiony na auto" masz na myśli autofocus ?
Problem może leżeć np. w zbyt długich czasach migawki, defekcie VR czy w nieskalibrowanym AF (co przy 18-105 widać dość rzadko ze względu na dość dużą GO). Przyczyn może być sporo. Daj jakieś fotki w sensownych rozmiarach to na pewno szybko otrzymasz mnóstwo odpowiedzi.
nikoniarz
29-12-2014, 23:22