Zobacz pełną wersję : Laptop do 4000zł
Cześć.
W najbliższym czasie mam zamiar kupić laptopa/ultrabooka do 4000zł.
Ma służyć do przeglądania internetu, edycji tekstu (pakiet biurowy) i sporadycznej obróbki zdjęć w Ps'ie (zewnętrzny monitor).
Mile widziana wielkość matrycy to 13-15 cali.
Bardzo istotna jest dla mnie długość pracy na baterii. (powyżej 6-7 h)
Proszę o propozycje, kompletnie nie znam się na komputerach. ;_;
Z góry dzięki.
Macbook Air 13" z 8gb ramu można kupić za 4100zł obecnie. Kupiłem niedawno i jest cud, miód i orzeszki. Na baterii potrafi nawet kilkanaście godzin wytrzymać (przeglądarka + imessage), a nieużywany prawie nie zjada baterii, jak tablet (mój tydzień leży nieużywany i może kilka procent ubyło).
Czy 1,4 GHz to nie trochę za mało? (jak na tą cenę i obróbkę zdjęć?)
Sprawdziłem i u mnie na plikach z D800 śmiga aż miło (PS i LR), więc z D90 to już w ogole będzie latać. Nie sugerowałbym się tak do końca tym taktowaniem, ale to mądrzejsi może więcej napiszą.
Nie chcę po prostu kupić komputera za bądź co bądź sporą sumę, który znajdzie się za 2 lata w "technologicznym dołku", a jego możliwości to upiększanie muzealnej wystawy. :P Interesuje mnie towarzysz na co najmniej 4 lata. Szczerze mówiąc nie brałem pod uwagę produktów Apple, ale po przeczytaniu kilku testów wydaje się to sensowna propozycja.
Specjalny, infernalny model Asusa: http://www.x-kom.pl/p/212532-notebook-laptop-15-6-asus-g551jm-cn082-i7-4710hq-8gb-256750-dvd-gtx860.html , zapewni wydajną zabawę przez kilka lat.
Ciężko będzie przebić Macbooka Air 13 pod względem czasu pracy na baterii, mobilności i jakości wykonania. Spojrzałbym jeszcze na serie biznesowe od lenovo i della, np x240. Jeśli jednak macbook ci odpowiada, na pewno nie będziesz zawiedziony.
Wszelki ogryzek, choćby i najbardziej mobilny i najpiękniejszy, dawno już odda ostatni wat energii, gdy zwykły tablet będzie dalej działał i działał i przynosił zadowolenie.