Zobacz pełną wersję : Początki
Akopa123
20-12-2014, 01:26
Witam serdecznie całe forum wybaczcie że tak późno ale google nie odpowiada na moje wszystkie pytania ^ ^ , jednak przejdę do sedna chciałbym zacząć swoją przygodę z fotografią od starych aparatów na klisze (przepraszam za moje nie wyrafinowane słownictwo ale jestem zielony :) ) czy możecie coś polecić ???
Pozdrawiam :D
Witamy :)
Zupełnie zaczynasz przygodę z fotografią? Od zera?
Musisz zadać pytanie ciut konkretniej.
Piszesz w dziale o analogowych nikonach, więc czy chodzi ci o nikony? Czy masz obiektywy nikona (jakie, mają pierścień przysłon? - te najnowsze nie mają).
Czy też wybór firmy nie ma dla ciebie znaczenia?
Jelsi tak - to co z formatem - mały obrazek czy może średni format?
Najważniejsze - ile kasy chcesz przeznaczyć (na aparat + obiektyw)
Czy wystarczy jeden obiektyw (stałoogniskowy czy zoom). Jeśli tego ne wiesz to choć napisz co chcesz fotografować, bo to trochę okresla jaki sprzet, jakie obiektywy.
Niech zacznie od tego, od czego pewnie większość z nas zaczynała, jeśli chodzi o SLR - Zenita z Heliosem 50mm.
Kup tylko takiego, który ma choć pomiar światła (jak nie przez obiektyw, to tuż nad nim ;) ), bo inaczej możesz szybko się zniechęcić ;)
Odradzam Zenita. Po co on? Różnica w cenie do porządnego sprzętu to .. parę piw. Nienajlepsza migawka. W większości modeli zakres czasów jest wręcz skandaliczny.
Niech się pierw kolega określi czego szuka.
Akopa123
20-12-2014, 20:03