Zobacz pełną wersję : Pomoc w komplecie sprzętu do strobbingu?
indepedente
14-12-2014, 21:14
Siema !
Tak jak w temacie, może ktoś mi pomóc w doborze sprzętu do Strobbingu ? Ogólnie chodzi mi o jakiś stojak, parasolkę i wyzwalacz do tego.
Lampa jaką będę używał to Nikon SB 700
Chce zacząć przygodę ze strobbingiem i nie mam jeszcze doświadczenia w doborze sprzętu.
Nie musi być drogi ale żeby dawał radę.
Z góry dziękuje za pomoc
Andrzej1974
14-12-2014, 21:19
Jaki budżet? Żeby było łatwiej...
indepedente
14-12-2014, 21:38
Jeśli uda się coś skompletować do 300 zł ?
Najtaniej :
1. wyzwalacz yn rf603 - około 160 zł
2. statyw + mocowanie na lampę i parasolkę około 100 zł (musisz poszukać na allegro bo tego jest pełno)
3. parasolka (zależy jaka - są różne rodzaje) - około 50 zł
Na początku możesz spróbować z CLSem (o ile pucha obsługuje, nie wiem jaką masz) - odpada koszt wyzwalacza. Ale to zależy też co chcesz robić, bo CLS nie wszędzie się sprawdzi.
indepedente
15-12-2014, 00:36
Na początku możesz spróbować z CLSem (o ile pucha obsługuje, nie wiem jaką masz) - odpada koszt wyzwalacza. Ale to zależy też co chcesz robić, bo CLS nie wszędzie się sprawdzi.
CLS tzn ?
Nikon D7100 mam.
Creative Lightning System, D7100 obsługuje. W google jest masa informacji o tym, nawet w instrukcji jak otworzysz. W skrócie - wyzwalasz lampe zdalnie poprzez podczerwień lampą wbudowaną, plusem jest to, że możesz sterować mocą lampy prosto z body aparatu.
jacek_wozniak
15-12-2014, 08:41
uważaj też na najtańsze mocowania go parasolek na allegro, bo przeważnie nie wytrzymują one długo (zwłaszcza te całe plastikowe) i się śruby przekręcają itp... na początek spoko, z pół roku/rok wytrzymają, potem możesz się szarpnąć na oś innego :)
indepedente
21-12-2014, 23:56
Ktoś może polecić taki sprzęt ?
http://allegro.pl/zestaw-reporterski-parasolka-90cm-statyw-uchwyt-i4910677179.html
Ktoś może polecić taki sprzęt ?
http://allegro.pl/zestaw-reporterski-parasolka-90cm-statyw-uchwyt-i4910677179.html