Zobacz pełną wersję : Jaki aparat?
Witam!
Jestem całkowicie początkująca jeśli chodzi o fotografię.Dotąd robiłam zdjęcia cyfrówką jednak od jakiegoś czasu planuję kupno lustrzanki.
Problem w tym,że nie wiem jaki model i jakiej firmy wybrać.
Interesuję się makrofotografią zależy mi też na zdjęciach w ruchu i portretach.
Cena do 3000 zł
Nikon czy Canon?
Jaki obiektyw na początek?:)
nikoniarz
11-12-2014, 20:41
D4s + cała szklarnia Nikona. I jeszcze dużo kasy Ci zostanie...
Pomyliłam się jeżeli chodzi o cenę ;p Do 3000 zł :P
Lustrzanka to aparat uniwersalny, o przeznaczeniu decydują bardziej użyte obiektywy.
Tak więc wybór dowolnego będzie ogólnie dobry.
Co do wyboru obiektywów - co znaczy "zdjęcia w ruchu" bo mi to zupełni nic nie mówi... porusza się i żółw, jak samochód, jak i pocisk karabinu.
Zależy mi na tym,żeby mieć dość duży wybór obiektywów i żeby lustro było ,,w miarę,, z lepszej półki bo jak to się mawia ,,apetyt rośnie w miarę jedzenia,, a ma mi posłużyć co najmniej kilka lat.
Co myślicie o nikonie d5100?
Planuję robić zdjęcia min. w takim stylu: https://www.flickr.com/photos/79543848@N06/7287854936/
A słyszałam,że mając nikona d5100 mogę sobie nie poradzić z takimi scenami...
spiritus
11-12-2014, 21:17
W takim stylu...czyli?
Ustawiasz w aparacie tryb seryjny i trzymasz kciuki aby trafić odpowiedni moment ;)
Czyli warto brać tego nikona d5100? ;) A co z canonów polecacie ceną zbliżonego do d5100?
Proponuje Nikona d5200, do tego nikkora 18-105vr i 50 1.8g
spiritus
11-12-2014, 21:29
A co z canonów polecacie ceną zbliżonego do d5100?
Nie to forum :P
Tutaj racze Ci nikt raczej nie podpowie takich rzeczy :twisted:
pako1 dzięki za pomoc! :D O to mi chodziło! Zakupię d5200 :)
Przy zakupie d5200 z 18-105 będzie 250zl zwrotu, poczytaj sobie o tym
Rzeczywiście! :D Jeszcze raz wielkie dzięki!
velaskez
11-12-2014, 23:11
Nie to forum :P
Tutaj racze Ci nikt raczej nie podpowie takich rzeczy :twisted:
Podpowiemy. Wielu tutaj używa wielu systemów.