Zobacz pełną wersję : Pomoc dla nowego początkującego:)
Witam Nikoniarze!
Jestem początkującym fotografem jeśli tak można powiedzieć, a może nawet osobą posiadającą aparat. Cyknąłem ok 50 tyś zdjęć, ale dopiero od niedawna poświęcam fotografii więcej czasu. Zwracam się do Was Przyjaciele z zapytaniem: Posiadam Nikona D5100 + plus podstawowy obiektyw 18-55 VR słabe światełko. Chcę zainwestować ok 2 tyś. w lampę zewnętrzną, obiektyw portretowy, i jeszcze jeden np 55-200. Czy ktoś byłby w stanie podać parametry, żeby zmieścić się w cenie i żeby zestaw był przyzwoity. Z góry dziękuję i pozdrawiam. Jeśli temat nie w tym dziale to administratorzy niech przerzucą post do właściwego działu. Przepraszam jestem tu nowy i jeszcze nie poznałem forum.
... i jeszcze nie poznałem forum.
Od tego wypadałoby zacząć.
Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać. Traktujesz nas jak wróżki. Mamy wiedzieć co Ci potrzebne i jeszcze liczyć czy kasa się będzie zgadzała. Wybacz, ale to już lenistwo jest wielkie. Forum to jedna wielka kopalnia wiedzy. Czytaj więc i korzystaj. Oglądaj albumy fotograficzne i strony fotografów.
Zdjęcia też mamy za Ciebie robić żeby były przyzwoite?!
W tej kwocie zostanie jeszcze trochę luzu na zakup auta z pełnym bakiem... cobyś mógł nim plenery latać.
Zainwestuj trochę czasu i poczytaj forum a dowiesz się jaki mnożnik należy dobrać do wspomnianych dwóch klocków...
hmmm. Polecam przy każdym cyknięciu wrzucać 50 groszy do skarbonki :)
Uzbierasz na dobrą szklarnię i jest szansa że przestaniesz posiadać aparat a może nawet zaczniesz robić zdjęcia (nie że szkła lepsze tylko że 50-groszówki jak się zaczną kończyć to zaczniesz szanować sprzęt).
oczywiście to tak z przymrużeniem oka dla rozluźnienia atmosfery tematu ;)
Poważnie- jakaś tele sigma na poziomie cenowym 18-55 kitowego, używka stałka i palnik wyjdzie za 2 koła. Natomiast nie ma co pytać o wybór- bo masz do wyboru tylko to co najtańsze.
Rafał_Sz
03-12-2014, 10:06
Witam Nikoniarze!
Cześć!