Zobacz pełną wersję : Cos mi odbilo i testuje szumy D70s :)))
Zdjecie zrobione podczas koncertu "Piersi" w Zarach - NEF, ISO 1600, 1/60 s, f 4.5. Nie odszumiane w PS-ie, nie wyostrzane po konwersji i zmniejszeniu. Moim zdaniem nie jest tragicznie. Co Wy na to?
https://forum.nikoniarze.pl//brak.gif
źródło (http://img511.imageshack.us/img511/8025/nieodszumionehq3.jpg)
Mnie to satysfakcjonuje, ale ja jestem amator :D
bears_company
03-05-2007, 22:58
Tragicznei nei jest ale do poprawnosci troszke mu brakuje. Moze przy włączonym odszumianiu na dłygich czasach było by dobre :)
No z jednej strony żyleta to nie jest ale z drugiej to faktycznie szumu nie widać
bears_company
03-05-2007, 23:20
No z jednej strony żyleta to nie jest ale z drugiej to faktycznie szumu nie widać
he he a dałeś sobie to foto na większa skalę :P Ro wtedy zobaczysz to czego teraz ne iwidzisz ;P
A tak na marginesie nei mowa o powiekszeniu bo wtedy każde foto szumi
Wiesz, ja wczoraj poszedłem na spacer z żoną popstrykać fotki w piękną pogodę (i niech żona się uczy). Po przyjściu do domu oglądamy NEFy (w IrfanView) pomniejszone do rozmariów ekranu i wyszło nieźle. Aż do momentu jak chciałem zaplanować cropa i dałem wielkość 1:1.
- "Aaaaaaaaa, co to za szum?"
- "A czułość?"
- "No nieeee... 800"
Jak zwykle nie to ISO co być powinno. Ale póki ogląda się fotki w zwykłym formacie to szum jest mocno akceptowalny nawet na ISO1600, chodź często zależy w jakich warunkach oświetleniowych było robione.
....Moze przy włączonym odszumianiu na dłygich czasach było by dobre :)....
To zdjecie wedlug slow autora jest zrobione z czasem 1/60 . Funkcja 'Redukcji szumów przy długiej ekspozycji' oznacza wg. instrukcji do aparatu Nikon D70s, ze dopiero zdjęcia zrobione przy czasach otwarcia migawki dłuższych niż 1s (w innym miejscu jest to okreslone slowami okolo 1s lub dluzych )bedą dodatkowo przetwarzane w celu usunięcia szumów a więc w tym przypadku nie może by o tym mowy :)