PDA

Zobacz pełną wersję : Ostrość D90



Todziu
02-11-2014, 14:39
Witam - jestem początkującym użytkownikiem aparatu D90 :-) - i mam problem z ostrością na całym modelu który fotografuje na jednolitym tle - (ciuchy na modelce) zawsze coś jest nie ostre głównie dolna część modelki przy ustawieniach:

sprzęt:
D90+ Sigma 17-50mm 2.8 + Speedlight SB-700

Ustawienia:
f 5.6, czas 1/40 iso 800-1000, EV +2.0, AF-A, autom. wybór pól ostrości w trybie wyboru pola ostrości

gdzie robię błąd - przy jakich param. ekspozycji

mbodniak
02-11-2014, 14:51
Pokaż te zdjęcia, tak Ci nikt nie wywróży. Może poruszone po prostu? Chociaż masz lampę to walisz z takim czasem i z tak wysokim ISO?

Todziu
02-11-2014, 14:56
poniżej tych ustawień wychodzą ciemne- i fakt fale fotki z ręki bez statywu

Andrzej1974
02-11-2014, 14:58
Ustaw niższe iso i krótszy czas jeżeli korzystasz z lampy zewn. a zdjęcia będą ostrzejsze... ;-)

GonzoG
02-11-2014, 15:09
1. przede wszystkim nigdy automatyczny wybór pola ostrości.
2. Za krótki czas
3. Pokaż zdjęcia.

Andrzej1974
02-11-2014, 15:13
[...] Za krótki czas.

Raczej za długi. Autor pisał o 1/40.;-)

Todziu
02-11-2014, 15:18
Jutro wstawię fotki

GonzoG
02-11-2014, 15:59
Raczej za długi. Autor pisał o 1/40.;-)
Zawsze miałem kłopoty z kierunkami ;)

RAF7705
02-11-2014, 16:12
Pole najlepiej centralne i czas tak 1/90 lub krótszy. ISO tak do 800 potem trochę szumi.
Przysłonę możesz trochę otworzyć, f4 wystarczy raczej, chociaż to zależy od ogniskowej i odległości.

fescrew
02-11-2014, 20:30
f 5,6 1/40 ISO 800-1000 :) to nie mogło się udać

Todziu
02-11-2014, 21:47
Mam ograniczony budżet :-) wiec doświetlam tylko SB-700 zdalnie za pomocą trigerów - zamierzam dokupić 2x softbox a jaki jest bezpieczny czas jeżeli chodzi o migawkę do robienia fotek z ręki tak żeby zdjęcie było ostre przy D90 z VR ?

AndBed
02-11-2014, 22:02