PDA

Zobacz pełną wersję : I co ja mam zrobić biedny miś?

ablazy
28-10-2014, 16:26
Dzień Dobry,
Jestem nowy w temacie fotografii i jak wszyscy nowi zacząłem od wyboru POWAŻNEGO sprzętu. Czytam więc różne mądre testy, fora (na przykład tu). Są przecież ludzie co się znają i doradzą. Im więcej śledzę temat tym oczy szerzej mi się otwierają ze zdziwienia bo tak:

Spec nr 1: Bez sensu kupować "luszczankę" za 2k PLN, lepiej kupić bezlusterkowca - będzie lepiej się sprawdzać, a i tak początkujący lamus to tylko pstryka na auto więc po co mu więcej ? Jak coś będzie chciał od czasu do czasu ręcznie nastawić to też przecież może - jak pogmera w menu. No i taki apart to wsadzi w majty i nie poczuje bo to małe i wogóle.

Spec nr 2: Lepiej kup se lustrzankę taką ęntry level bo przecież większa, lepiej się kadruje, lepsze zdjęcia wychodzą i można się zacząć uczyć fotografii przez duże Fy i wogóle wizjer te sprawy - bardziej pro i obiektów bimbalion w razie czego

Spec nr 3: Idź do sklepu i pomacaj, cokolwiek byś kupił za 2kPLN to i tak badziew i chłam, nawet wiertarki takie toto nie ma. więc kup cokolwiek i idź robić te zdjęcia a najepiej to przeczytaj najpierw całe forum to na pewno wszystko będziesz wiedział i nie będziesz marudził i zadawał 100 razy tego samego pytania.

Poważny test na portalu foto: Hmmm. No tu z pomiarów to wyszło że lustrzanka X to mało jeszcze szumi przy ISO Y co jest w sumie spoko, a ten bezlusterkowiec to ma pokrętło o minimetr za bardzo w lewo i przez to nie bardzo. A wogóle to na wykresie widać że te tu te niebieskie kropki są w tym miejscu więc jest dobrze ale nie beznadziejnie jeśli chodzi o czułośc matrycy.

No dobra - sobie myślę po dwóch tygodniach. Spędziłem nad temacikiem sporo czasu i dalej wiem że nic nie wiem. Czas chyba postawić sobie podstawowe pytanie: Na co mi ten aparat ???
no bo bym chcał dzieciaka fotografować bo tak szybko rośnie że warto