PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki filtr?

versus23
25-10-2014, 13:12
Witam,

Mówiąc prosto z mostu nie jestem zbytnio obeznany z fotografią. Szukam prezentu dla osoby, która jest fotografem-amatorem specjalizującą się w plenerowych portretach :) Znalazłem ciekawą opcją jaką jest dodatkowy filtr, stąd moje pytanie do Was, bardziej obeznanych z aparatami. Jaki filtr sprawdza się w takim rodzaju fotografii? Pomijam kwestię wymiarów obiektywo, bo o średnicy muszę sie jeszcze dowiedzieć, wiem tylko że osoba ta posiada lustrzankę Nikona :)

Z góry dzięki za odpowiedź i przepraszam jeśli temat znalazł się w złym miejscu, w takim wypadku proszę uprzejmą administrację o przeniesienie wątku.

Pozdrawiam :)

MstrG
25-10-2014, 13:22
http://www.bokehmasterskit.com/ ;)

versus23
25-10-2014, 13:29
Chodzi mi bardziej o coś z filtrów typu podciągających kolory itp. itd. Czytałem o gamie filtrów HOYA i z tego co wyczytałem (oczywiście mając na względzie moje bardzo laickie podejście) efektywne są filtry yellow-green, yellow i skylight, ale wolałem spytać tutaj jeśli ktoś miał doświadczenie z takimi filtrami :)

GonzoG
25-10-2014, 14:07
Chodzi mi bardziej o coś z filtrów typu podciągających kolory itp. itd. Czytałem o gamie filtrów HOYA i z tego co wyczytałem (oczywiście mając na względzie moje bardzo laickie podejście) efektywne są filtry yellow-green, yellow i skylight, ale wolałem spytać tutaj jeśli ktoś miał doświadczenie z takimi filtrami :)

To są filtry do fotografii B/W albo analogowej. Nie do cyfry.

Skylight ociepla minimalnie barwy - to samo robi się wprowadzając korektę do balansu bieli.
A niemal wszystkie filtry barwne to filtry do fotografii czarnobiałej mające na celu rozjaśnienie, albo przyciemnienie określonych barw.

Do cyfry używa się 3 rodzajów filtrów:
- polaryzacyjne
- neutralne szare całe i połówkowe, ale to głównie w krajobrazie
- efektowe - softfocus, cross, frost itp, ale to też już rzadkość, bo większość efektów uzyska się bez problemów na komputerze.

Rafix84