PDA

Zobacz pełną wersję : Photoshop Elements 13 czy Lightroom 5?

otwieracz
21-10-2014, 23:41
Chcę się przesiąść na inny program do edycji rawów. Obecnie używam View NX2, ale mam też Samsunga, Fuji i Soniacza więc nie mam na czym pobawić się rawami tych aparatów. Jestem amatorem więc drogie programy nie wchodzą w grę. Ściągnąłem sobie triala Lightrooma 5 i muszę powiedzieć że fajnie to wygląda. Tylko razi mnie trochę obsługa folderów, trochę idzie się w tym pogubić. Myślę że to kwestia wprawy, ale zerkam na Photoshopa - nie miałem z nim styczności więc pytam o radę. Widziałem kilka filmików na YouTube i wydaje mi się że obsługa jest prostsza i bardziej przejrzysta. Tylko nie wiem jak z możliwościami? Czy pod względem możliwości te programy są podobne?

maj0nez
22-10-2014, 00:07
Możesz pobrać 30dniowego PS

Klepnięte Nokia 3310

kux
22-10-2014, 00:08
moim skromnym zdaniem to programy przeznaczone do innych celów
jeśli chcesz edytować rawy jak piszesz to lightroom bo do tego został stworzony

GonzoG
22-10-2014, 00:53
Jeśli chodzi o wywoływanie RAWów, to tylko LR i PS CS/CC.
PSE jest mocno okrojony w tym zakresie. Wg. mnie może co najwyżej uzupełniać LR o dodatkowe możliwości obróbki już wywołanych plików.

Jacek z Nikonem też
22-10-2014, 01:56
Do Twoich celów odpowiedni jest LR. Co do obsługi folderów to każdy na początku czuje się w LR "dziwnie", jak jednak popatrzę jak bardzo LR pomógł mi w zarządzaniu kolekcją zdjęć to jest on warty każdych pieniędzy.

Jarkod
25-10-2014, 15:57
Nie są podobne i najlepiej używać obu.

GonzoG
25-10-2014, 16:05
Polecam PS jakoś ten Ligthroom dziwny, ale może ja tylko takie wrażenie odniosłem gdyż zawsze PS używałem.
To teraz Ci powiem, że nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz.
Może i LR jest dziwny, ale nigdy PSE nie będzie lepszy do wywołania RAWów.

Jacek z Nikonem też
25-10-2014, 16:45
To teraz Ci powiem, że nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz.
Może i LR jest dziwny, ale nigdy PSE nie będzie lepszy do wywołania RAWów.