Zobacz pełną wersję : Photoshop Elements 13 czy Lightroom 5?
otwieracz
21-10-2014, 23:41
Chcę się przesiąść na inny program do edycji rawów. Obecnie używam View NX2, ale mam też Samsunga, Fuji i Soniacza więc nie mam na czym pobawić się rawami tych aparatów. Jestem amatorem więc drogie programy nie wchodzą w grę. Ściągnąłem sobie triala Lightrooma 5 i muszę powiedzieć że fajnie to wygląda. Tylko razi mnie trochę obsługa folderów, trochę idzie się w tym pogubić. Myślę że to kwestia wprawy, ale zerkam na Photoshopa - nie miałem z nim styczności więc pytam o radę. Widziałem kilka filmików na YouTube i wydaje mi się że obsługa jest prostsza i bardziej przejrzysta. Tylko nie wiem jak z możliwościami? Czy pod względem możliwości te programy są podobne?
Możesz pobrać 30dniowego PS
Klepnięte Nokia 3310
moim skromnym zdaniem to programy przeznaczone do innych celów
jeśli chcesz edytować rawy jak piszesz to lightroom bo do tego został stworzony
Jeśli chodzi o wywoływanie RAWów, to tylko LR i PS CS/CC.
PSE jest mocno okrojony w tym zakresie. Wg. mnie może co najwyżej uzupełniać LR o dodatkowe możliwości obróbki już wywołanych plików.
Jacek z Nikonem też
22-10-2014, 01:56
Do Twoich celów odpowiedni jest LR. Co do obsługi folderów to każdy na początku czuje się w LR "dziwnie", jak jednak popatrzę jak bardzo LR pomógł mi w zarządzaniu kolekcją zdjęć to jest on warty każdych pieniędzy.
Nie są podobne i najlepiej używać obu.
Polecam PS jakoś ten Ligthroom dziwny, ale może ja tylko takie wrażenie odniosłem gdyż zawsze PS używałem.
To teraz Ci powiem, że nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz.
Może i LR jest dziwny, ale nigdy PSE nie będzie lepszy do wywołania RAWów.
Jacek z Nikonem też
25-10-2014, 16:45
To teraz Ci powiem, że nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz.
Może i LR jest dziwny, ale nigdy PSE nie będzie lepszy do wywołania RAWów.
Nie wiem co jest dziwnego w LR, ale czy wywoływarką RAWów w PSE nie jest Camera Raw? Wynik będzie identyczny jak w LR.