PDA

Zobacz pełną wersję : Obróbka filmu - jaki program, rozszerzenie pliku



Jacek_Z
20-10-2014, 20:03
Jesli chodzi o video jestem laikiem wiec wybaczcie.
Mam długi (65 minut) film w formacie .mp4 i chcę wyciąć z niego dwa fragmenciki (5 i 3 minuty) zapisać oczywiście jako jeden, mający 8 minut (bez zmieniania jakości, rozdzielczości itp).
Okazuje się, że nie wszystkie aplikacje obsługują mp4.
Znalazłem XMedia Recode. Ale generuje mi 2 pliki. Ja bym wolał miec te dwa odcinki sklejone z sobą.
Jest Windows Movie Maker (który nie obsługuje mp4 - obszedłem ten problem), ale który tez tylko wycina mi fragment, wiec robię to 2 razy i mam 2 pliki.

Czy te proste programy do cięcia video nie potrafią skleic plików? Całkiem możliwe, że ja nie potrafię ich obsługiwać.

Przy okazji. Dlaczego przy wideo rozszerzenie pliku jest zarazem ważne i nieważne???
Windows Movie Maker nie obsługuje MP4.
wystarczy jednak zamienić rozszerzenie .mp4 na .avi i już program czyta i pracuje na pliku (tak zrobiłem!).
To już dawno zauważyłem. Można bezkarnie (?) zamieniać rozszerzenia plików video i sa one bez problemu do odtwarzania. Gdybym tak zrobił z innym formatem to by nie szło (np zmiana .docx na .doc itd itd)

Pytanko jakim programem warto się zainteresować? Nie potrzebuję fajerwerków, chce by nie obciążał za bardzo komputera (laptop z procesorem i5, 8 GB RAM, Win 7 64 bit, osobna grafika), wiem, że programy video potrafią strasznie długo mielić plik. Program ma byc intuicyjny w obsłudze (i być w polskiej wersji językowej).
Sciągne jakiegos triala. Kiedyś miałem z kamerą oprogramowanie Pinnacle, było ok, ale to było pare lat temu i kodeki itd są nie takie.
Czytam o Sony Vegas, Adobe Premiere (Elements wystarczy?) i właśnie Pinnacle. Ale to Pinnacle ma 2,5 GB - dużo ściągania !
Obawiam się, że montaż filmów będzie wymagał płatnego oprogramowania.

Czy dam zrobić to co chcę (podzielić plik i skleić jego fragmenty) na innym programie?

Ketosz
20-10-2014, 20:34