PDA

Zobacz pełną wersję : Lampa do CP 8700



rafakow
08-08-2005, 23:21
Wiem, że temat był już poruszany co do współpracy aparatów serii CP i lamp błyskowych. Niestety nie zauwazyłem konkretnej informacji nt. współpracy lamp z aparatem CP 8700. I tu moje pytanie: czy trzeba koniecznie uzywac lamp Nikona, czy też może być to np. lampa Metz 36 AF-3 ??? Pytanie kieruję raczej do posiadaczy tego aparatu, którzy mają "ORGANOLEPTYCZNE" doświadczenie z tym sprzętem. Fakt, jestem "zielony" w temacie fotografii, ale czytam gdzieniegdzie że aparat taki a taki nie obsługuje TTL. Jednak w instrukcji do 8700 pisze żeby "ustawić tryb lampy na TTL", więc chyba 8700 obsługuje ten tryb. Proszę o jakieś porady bo sam już się gubię. Chcę dokupić lampę zewnętrzną gdyż ta wbudowana, mimo zapewnień producenta co do zasięgu 4m, to tak naprawdę to się nie sprawdza.

Irvine
09-08-2005, 06:26
Konkretnej informacji nie ma gdyz w zasadzie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Z tego co zauwazylem to jednak wiekszosc ludzi kupuje sb600/800.
Jedna z forumowiczk ma 8800 i sb27 wiec moze opisze swoje doswiadczenia z ta lampa.

gALL
09-08-2005, 08:42
Tak w lampie ustawiasz tryb TTL ale to nie znaczy, ze CP mierzy swiatlo przez obiektyw (to dokladnie oznacza TTL). CP (prawie dowolny z goraca stopka, nie wiem jak z 8400 i 8800), do pomiaru swiatla blyskowego uzywa czujnika umieszczonego nad obiektywem, obok lampy blyskowej (takie pop.... to). Uzywalem SB-50dx z CD 5400 (tak samo dziala z 5700 i 8700). IMHO kupowanie SB-600 czy 8000 do CP to pomylka. O ile sie nie myle to nie dziala: wspomaganie AF, nie dziala zoom palnika.

A poza tym idz do FotoJokera, zapmij dowolna lampe z dedykacja do Nikona, pobaw sie tym w sklepie i sprawa sie wyjasni.

Pomiar blysku w CoolPixach to takie niewiadomoco (jeden z powodow dlaczego pozbylem sie CP).

rafakow
09-08-2005, 10:14
Dzięki za odpowiedzi.