Zobacz pełną wersję : jaka karta?
Nigdy wcześniej nie myślałam, że karta pamięci do aparatu jest taka ważna, a jednak... Czy możliwe, że przez moją kartę, lampa błyskowa dłużej się naświetla? Mam kartę Kingstona, a teraz potrzebuję jakąś dobrą o dużej pojemności, a nie znam się na tym. Możecie doradzić? Bardzo bym była wdzięczna!
Andrzej1974
23-09-2014, 16:55
Jaki masz aparat?
Nikon d7100
Jak Cię Edytko stać to zafunduj sobie 2x Sandiska Extreme PRO 32GB. Spokój na parę lat zapewniony. Są do dostania za 190 PLN za szt. :)
Karta ma wpływ tylko i wyłącznie na szybkość zapisu/odczytu zdjęć. NIC więcej.
a nie lepiej jest mieć np. 2 karty o mniejszej pojemności np. po 16GB?
Lepiej mieć kilka mniejszych niż jedną dużą bo w razie awarii karty nie stracimy wszystkich zdjęć.
Napisał Ci 2x32Gb akurat masz dwa sloty.
Klepnięte Nokia 3310
Andrzej1974
23-09-2014, 21:01
Nie lepiej 2x16GB?
Nie lepiej 2x16GB?
To może jeszcze 2x8 ??
Długo jeszcze będziesz zadawał pytania, zamiast udzielać sensownych odpowiedzi ??
16 GB w D7100 starczy w porywach na jakieś 250 zdjęć, tak więc to nie jest duża karta. Nawet 32 GB są już w nim maławe.
Jako minimum polecam karty SanDisk Extreme Plus (80MB/s). Poza tym są szczególnie dobre jak masz czytnik USB 3.0 i taki port w komputerze - zdjęcia zgrywają się zdecydowanie szybciej.
Andrzej1974
24-09-2014, 08:44
To może jeszcze 2x8 ??
Długo jeszcze będziesz zadawał pytania, zamiast udzielać sensownych odpowiedzi ??
Hmm... a to 2x16GB to nie jest sensowna odp?
Twoim zdaniem lepiej mieć jedną dużą kartę np. 32GB a ja uważam (i nie tylko ja - patrz wcześniejsze dpowiedzi forumowiczów), że lepiej mieć dwie mniejsze np. 2x16GB. Dlaczego? Bo w razie uszkodzenia jednej karty z dymem pójdzie np. 250 zdjęć z D7100 a nie 500 czy 1000. Dla cb może to nie ma najmiejszego znaczenia ale dla kogoś już tak. Szczególnie jeżeli chodzi o zachowanie ważnych zdjęć, których nie chce się stracić. Ale to potrafi zrozumieć tylko ktoś, komu coś takiego się przytrafiło.