Zobacz pełną wersję : Lampa błyskowa do 800 zł. Nikon D300
DMQuadro
21-09-2014, 17:14
Szanowni koledzy! Takich tematów trochę tu już jest. Wszystkie przestudiowałem. Jak również podobne w sieci nie tylko polskiej.
No i teraz mam mętlik w głowie. :)
Nigdy nie miałem innej lampy, oprócz wbudowanej, więc spora część opinii jest dla mnie zupełnie niezrozumiała bądź nie do końca jasna.
Nie zarabiam na fotografii, ale czasem potrzebuje zrobić dobre foto (jestem zawodowym grafikiem-projektantem po ASP), kwota 800 zł wydaję się dla mnie rozsądna.
Do czego ma służyć ta lampa:
– najbliższy cel to zdigitalizować rodzinne archiwum slajdów za pomocą makro+lampa;
– czasem potrzebuję doświetlić obiekt w plenerze, dotychczas obchodziłem się wbudowanym flashem;
– jakieś rodzinne potrzeby.
Nie przewiduję żadnych zdjęć ślubno-weselnych czy innych reporterskich. W razie potrzeby zawodowego robienia fot studyjnych wynajmowałem studio z asystentem, który ustawiał światła. Więc proszę nie sugerować o podwyżkę budżetu o parę stów do nowych sabin 700/910.
W zasadzie problem wyboru sprowadza się do używek SB 700/800/900 czy chińskich nówek. Chętnie bym kupił coś podstawowego, ale z tego co zrozumiałem tanie nie mają opcji krótkich czasów (chyba to określa się terminem HSS).
Nie jest dla mnie ważna kwestia rozbudowy i błyskania grupami, tylko to, co opisałem. Ale niestety nie potrafię samodzielnie wybrać optymalną lampę. Więc proszę o pomoc.
Andrzej1974
21-09-2014, 17:28
Po ostatnich "gorących dyskusjach" na forum tylko... Metz 52 AF-1 (http://www.skapiec.pl/site/cat/53/comp/5263319).
Za 699 zł (!) masz lampę, która - wg. znawców tematu tj. lamp zewnętrznych - zjada na śniadanie lampy Nikona (w tym SB-700, SB-800 czy SB-910). O chińczykach nawet nie wspominam.
Obawiam się, że na swoje nieszczęście Andrzej1974 udzielił poprawnej odpowiedzi :D