Zobacz pełną wersję : Płyta i procesor
Witam, przymierzam się do upgrade'u kompa i kolega zaproponował mi zakup swoich, używanych dwa lata komponentów - procesora AMD A8-3870 i płyty głównej ASUS F1A75-V PRO. Do tego jest 8GB RAMu. Jak uważacie, warto kupić te używki, czy inwestować w nowe intele - i5 czy i7...? Średnio się orientuję w hardware, komputer przede wszystkim do obróbki foto (PS) i grafiki komputerowej 2d?
Do grafiki 2D lepsza jest architektura oparta na CPU Intela.
Chrzanić rupiecie. ;)
Zainwestuj w Intela. Nowe i7 bije praktycznie wszystkie AMD ( wydajnością i ceną :P )
piotr_82
15-09-2014, 20:12
I pomyśl o co najmniej 16GB RAM + dysk SSD do zainstalowania systemu, zwłaszcza jeśli planujesz przejść / pracować na Win 8.1 (który osobiście polecam).
Dzięki za odzew:)SSD oczywiście mam w planach, to już postanowione, RAM na początek 8GB, ale oczywiście w perspektywie mam zamiar rozbudować do 16GB... Nie znam się na tym, ale też jakoś tak od początku bardziej ten Intel mi pasuje... A może macie jakieś sugestie do skomponowania sprzętu w cenie do 2,5 - 3000zł? Trochę przeglądałem wątki tu na forum, ale nie bardzo łapię o co biega i już mam mętlik, jakby mógł mi ktoś wypunktować co najlepiej do tej kwoty, byłbym bardzo wdzięczny :)
Mobo średniej klasy na chipset Z97, Najdroższy intel na jakiego Cię stać, dobra obudowa, średniej klasy zasilacz, RAM, SSD, i co tam jeszcze potrzebujesz. W tym budżecie nie wiem czy się zmieścisz z topowym i5, albo z i7, ale jakiś wybór będziesz miał.
Ostatnio ktoś budował podobny zestaw - zainteresuj się bardziej tematem, to znajdziesz sporo informacji ;)
piotr_82
16-09-2014, 10:42