PDA

Zobacz pełną wersję : SIGMA 18-35 f/1.8 vs SIGMA 35 f/1.4 - który wybrać?



leklisek
05-09-2014, 20:27
Witam serdecznie,
Jestem amatorem fotografii ale z dużymi ambicjami, zamiłowaniem. Proszę o pomoc z wyborze obiektywu. Mam Nikona d300 chciałbym kupić jasny obiektyw do codziennego użytku, zdjęcia rodzinne, wycieczki, zdjęcia córeczki, która urodziła się 7 tygodni temu. Mam co prawda NIKKOR 18-70 i lambę sb-600, ale bardzo podobają mi się zdjęcia z naturalnym światem, a o nie trudno tym obiektywem przy słabszym świetle.
Z braku doświadczenia nie mogę się zdecydować który wybrać:
1. SIGMA 18-35 f1.8 - użyteczne ogniskowe
2. SIGMA 35 f1.4 - jaśniejszy, ale w pomieszczeniach rodzinne ujęcia już trudniej
W zasadzie wybrałbym ten pierwszy ale kusi mnie jasność tego drugiego i nie wiem ile stracę z praktycznego punku widzenia na jasności i możliwości wykonywania zdjęć z małą głębią ostrości i krótkim czasem naświetlania.
Z góry dziękuję za cenne informację i porady. Pozdrawiam

knopers1
05-09-2014, 20:38
bierz 18-35, f1.4 a f1.8 to prawie to samo...

GonzoG
05-09-2014, 20:45
bierz 18-35, f1.4 a f1.8 to prawie to samo...
Takie samo prawie to samo jak f/2.8 a f/3.5, a tu wszyscy mówią, że to spora różnica.


Biorąc tak jasne szkła musisz wiedzieć, że z tym wiąże się pewna niedogodność - a mianowicie bardzo mała głębia ostrości.
Przy zdjęciach rodzinnych i tak będziesz zmuszony do przymykania przesłony, więc to f/1.4 bardzo często będzie tylko napisem na obudowie obiektywu.

Poza tym Sigma 35/1.4 to szkło pelnoklatkowe, jest znacznie droższe od 30/1.4 które jest przeznaczone pod małe matryce.
Tak więc nie ma sensu jego kupowania jeśli nie myślisz o przejściu na pełną klatkę w najbliższym casie.

leklisek
06-09-2014, 09:08
Poza tym Sigma 35/1.4 to szkło pelnoklatkowe, jest znacznie droższe od 30/1.4 które jest przeznaczone pod małe matryce.
Tak więc nie ma sensu jego kupowania jeśli nie myślisz o przejściu na pełną klatkę w najbliższym casie.