Zobacz pełną wersję : Programy do obróbki RAW-u
Witam,jak w temacie jakie polecacie programy do tego formatu zdjęć,myślę o "lekkim"retuszu i nadpisaniu istniejącego zdjęcia.
Bawiłem się programem View NX2 i po zapisie edytowanego obrazu podczas podglądu widzę jak bym go w ogóle nie modyfikował.
Jak po zrobieniu zdjęcia w formacie RAW mógłbym go łatwo edytować i zapisać tak aby można było by go oglądać u znajomych ,sorry ale jestem zielony ...
RAWów nie można edytować. Możne jedynie je obrabiać, ale tą obróbkę widzą jedynie programy w których były obrabiane lub z nimi zgodne.
Poza tym, RAWy po obrobieniu eksportuje się do jakiegoś "normalnego" i uniwersalnego formatu, jak JPEG, TIFF, PNG, itp.
CODER_BEST
30-08-2014, 17:28
Jak poprzednik RAW obrabiasz i eksportujesz do normalnego pliku... jak jpg itd...
Najlepszy program i w dodatku bardzo prostu w obsłudze to Adobe Lightroom
No właśnie jak taki plik po obrobieniu eksportować do jpeg ?
jakie darmowe programy polecacie
Zależy od programu. W jednych jest to "Eksport", w innych "zapisz do", "zapisz jako", itp.
jakie darmowe programy polecacie
Z darmowych masz w sumie 4, bo pozostałe raczej niefunkcjonalne:
ViewNX i Capture NX-D (oba tylko do Nikona)
RawTherapee - niestety dość skomplikowany
UFRAW
Andrzej1974
30-08-2014, 18:03
W Lr np. z poziomu okienka dialogowego, które wywołuje się kombinacją: Ctrl + Shift + E. Tam ustawiasz to, co Ci potrzeba, i... eksportujesz. W innych programach jest to dość podobne.
Bawiłem się programem View NX2 i po zapisie edytowanego obrazu podczas podglądu widzę jak bym go w ogóle nie modyfikował.
Bezpośrednio po otwarciu nefa w View nx widzisz nie nefa tylko podgląd jpg zapisany razem z tym nefem. Aby zobaczyć "prawdziwego" nefa, należy zacząć coś robić (poruszać suwakami) albo wcisnąć przycisk "RAW" w lewym górnym rogu.
Jak po zrobieniu zdjęcia w formacie RAW mógłbym go łatwo edytować i zapisać tak aby można było by go oglądać u znajomych ,sorry ale jestem zielony ...