Zobacz pełną wersję : Ochrona przed kurzem
Invictum
20-08-2014, 12:41
Przepraszam jeśli zły dział i proszę o wyrozumiałość, jestem laikiem.
Posiadam Nikona D5100 z kitem 18-105. Będę robić zdjęcia w większości w niesprzyjających warunkach tzn kurz, wilgoć - opuszczone budynki, militaria, sporadycznie koncerty. Chciałabym jakoś chronić swój sprzęt przed zniszczeniami, obawiam się o porysowania obiektywu. Liczę się z tym, że 100% ochrony nie będzie, ale coś na pewno. Proszę o jakieś rady.
Pozdrawiam
Obiektyw można porysować, ale tylko gdy wylądujesz w burzy piaskowej.
Przed wilgocią zbytnio go nie ochronisz, bo w tym celu trzeba go zamknąć w szczelnej puszce. Możesz jedynie próbować chronić przed deszczem pokrowcami.
Kurz najbardziej przeszkadza gdy aparat stoi na półce. I dlatego trzeba go używać, by się*nie kurzył. Nie sądzę by polskie warunki klimatyczne stanowiły dla niego zagrożenie (poza deszczem). Robić zdjęcia nie przejmować się drobiazgami. Bardzo prawdopodobne, że szybciej się zestarzeje jako konstrukcja niż ubrudzi.
Borat1979
20-08-2014, 14:27
Najprościej to nie otwierać pudełka po zakupie :)
A tak poważnie robić zdjęcia i się nie przejmować.
Invictum
20-08-2014, 15:10
Dzięki Wam, uspokoiliście mnie :D
Możesz jedynie próbować chronić przed deszczem pokrowcami.
Mm, jakimi pokrowcami? Możesz podesłać jakiś przykład, link?
http://www.cyfrowe.pl/torby-i-pokrowce-pokrowce-przeciwdeszczowe,1,3,386.html
http://allegro.pl/akcesoria-fotograficzne-akcesoria-wodoszczelne-28155
Invictum
20-08-2014, 15:29
Dziękuję :)
Jeżeli chcesz chronić obiektyw, a raczej przednią soczewkę to zastanów się nad kupnem zwykłego, nakręcanego filtra UV. Reszta to tylko pokrowce.
Wyrwiząb
20-08-2014, 21:23
Dziękuję :)
Ja polecę Ci kupić osłonę lcd, taką szklaną. Miałem na d80, teraz jest na d7000. Nie szpeci tak jak fabryczna, na obiektyw jak koledzy wspomnieli uv i będzie miodzio. Ja nie zwracam uwagi na niewielki deszcz, czy wchodzenie z mrozu do ciepła. Nigdy nie miałem problemów