PDA

Zobacz pełną wersję : Żarówki led do pokoju z kuchnią.

foto4deg
15-08-2014, 22:49
Nie znam się na tych żarówkach zupełnie. Stąd moje zapytanie.

Mam pokój z kuchnią - jakieś 18m2. W 1/3 długości pokoju będzie zrobiony tunel, w którym znajdować się będzie system odprowadzania powietrza itp z okapu. W tym tunelu chciałem umieścić oświetlenie.

Najlogiczniejsze wydają się ledy, przede wszystkim dlatego, że się nie grzeją. Miałoby to być 4-6 spotlightów. Teraz pytanie. Czy takie led-y dadzą radę oświetlić to pomieszczenie tak, aby było wystarczająco jasno? Spotlighty miałyby być ruchome, aby można było oświetlić albo kuchnię, albo pokój.

Drugą opcją jest podwieszenie 1-2 metalohalogenów, co jest o tyle dobre, że przy norweskiej zimie ma działanie antystresowe/antydepresyjne.

Tylko nie wiem, czy nie będzie od nich za gorąco. Mógłby ktoś doradzić?

tipsi
15-08-2014, 23:38
Spotami nie jest łatwo skutecznie oświetlić pokój. W handlu dostępne są już ledy dużej mocy (np. 10W) na zwykłych trzonkach żarówkowych, świecą praktycznie tak, jak tradycyjne żarówki, nie grzeją, no i zużywają o wiele mniej prądu. Ja bym dał spoty, jakiś żyrandol lub plafon pośrodku plus coś do oświetlenia bocznego -- lampa stojąca albo kinkiety. Chodzi o to, by móc aranżować oświetlenie zależnie od sytuacji. Im więcej małych źródeł światła rozproszonego w pomieszczeniu, tym przyjemniejsza atmosfera. Ale czasem trzeba mocno oświetlić (np. do prasowania ;) ) albo jak goście przyjdą. Metalohalogeny to mi się kojarzą raczej z marketem i wystawą, nie z domem. Na norweskie noce to są specjalne soluksy dające światło podobne do słonecznego.

.:Gerard:.
16-08-2014, 01:06
Osobiscie wole halogeny bo świecą w rożnych stopniach wiązki światła i dają cieple światło

jak naczepiasz np przy suficie LED-y to sufit będzie jasny a żeby przeczytać książkę będziesz potrzebował doświetlać latarka ;)

Wszyscy zadają pytanie ile lumenów to 1 watt? wszystko zależy od rodzaju żarówki: