PDA

Zobacz pełną wersję : Pierwsza lustrzanka - kilkanaście pytań o szczegóły

tomas70
04-08-2014, 15:30
Jestem tu nowy więc witam wszystkich :)

Przymierzam się do zakupu mojej pierwszej lustrzanki i chciałbym poradzić się w kilku kwestiach.
Nie tylko kwestiach dotyczących wyboru korpusu, ale również kwestii czysto technicznych, bez znajomości których ciężko mi się zdecydować.
Główne zastosowanie aparatu to góry i czasami makro.
Aktualnie mam kompakt, w którym mogę co prawda wszystko ustawić manualnie ale na dłuższą metę zaczyna mnie to męczyć.
Na małym wyświetlaczu nie za bardzo to wszystko wyraźnie widać.
Ewentualny zoom to porażka.

Miałem 3 razy w życiu lustrzankę w ręce:
a) D5200 + N18-200
b) D7100 + N18-300
c) D300 (nie pamiętam szkła)
Każda z nich tylko na 2-3 minuty i to w odstępie kilku dni, więc bezpośredniego porównania nie mogłem zrobić.
Za wiele też nie mogłem podziałać, więc tak czy inaczej jestem zielony w te klocki.

Teraz pytania:
1. silnik w korpusie - poza tym, że można korzystać ze szkieł bez silnika, to jak wygląda sprawa z plusami i minusami?
a) czy szybciej łapie ostrość niż ten w obiektywie?
b) czy jest głośniejszy niż ten w obiektywie?
c) co w sytuacji gdy i korpus i obiektyw mają silnik? Czy mam wybór z którego silnika chcę korzystać? Z którego wtedy lepiej korzystać?
d) podobno w korpusie jest mikroregulacja - na ile to można wyregulować? czy to wystarczy, czy raczej ludzie biegają/wysyłają do serwisu?

2. szeroki kąt w stałce i zoomie (np. N18-105)
a) z którego będą ostrzejsze i bez zniekształceń zdjęcia?
b) który szybciej łapie ostrość?
c) czy można gdzieś porównać TE SAME ujęcia z tych obiektywów?
Z reguły znajduję strony gdzie mogę sobie zobaczyć jak ludziom wyszły zdjęcia z każdego z nich.
Niestety patrząc na RÓŻNE zdjęcia, a nie TE SAME, to nic nie wybiorę bo jak mam to porównać?
d) od którego zacząć jeżeli priorytetem są góry?