PDA

Zobacz pełną wersję : Pierwszy aparat - jak dobrać ?



Brroth
25-07-2014, 15:33
Cześć cześć ! :wink:
Jak po temacie idzie się domyślić będę kupował swój pierwszy aparat. Nie znam się na aparatach jednak kompletnie i proszę Was o pomoc. Dotarłem tu bo znajomi powiedzieli powiedzieli, że dobrze doradzacie i mimo wszystko wybór nie zawsze pada na Nikona. Czy Nikon czy Canon itd. tego nie wiem, po prostu jestem w tym słaby.

Mój budżet to 2200zł - 2500zł ( :???: niestety nie wchodzą tu w grę rady typu: 'dozbieraj 200zł i kup..." bo takiej możliwości mieć nie będę, a z kupnem aparatu muszę się pospieszyć) ! W tej cenie ma się zmieścić sama lustrzanka jak i obiektyw. Oba rzecz jasna używane, bo nie wierzę, że da się tanio kupić dobre nówki.

Sprzętu będę używał głównie do kamerowania. Raczej będą to kadry na których ruch jest niewielki tj. rozmawiający ludzie, gra na gitarze, widoki (morza, góry itp). W związku z tym chcę mieć obiektyw ze stałą ogniskową i dużą jasnością ( 1:4 ? ). Co do samego aparatu: musi mieć funkcję kręcenia filmów (oczywiście) i wejście na mikrofon

Na reszcie się nie znam, więc tu wasza rola: jaki aparat ? jaki obiektyw ? za ile warto ? na co zwrócić uwagę przy kupnie ?

zbyszekD7000
25-07-2014, 15:46
jak chcesz głównie do filmowania to poszukaj postów i najlepiej bloga kolegi FATMAN, dość sporo i dobrze o tym opisał z naciskiem na sprzęt do tego. Sporo się dowiesz i sporo ci się wyjaśni.
http://www.fatman73.fotolog.pl/

Brroth
25-07-2014, 15:55
Nie wiem czy będę umiał wybrać samemu spośród tylu informacji wepchanych w tego niezbyt czytelnego bloga, ale ok, dzięki wielkie, poczytam :D
Prosiłbym też raczej o wasze konkretne sugestie odnośnie modeli

zbyszekD7000
25-07-2014, 15:56
Dlatego najpierw poczytaj bo on np. zachwalał modele serii D5*** to taki segment amatorski

Tu masz coś w temacie http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=223518

Pablo998
25-07-2014, 18:47