PDA

Zobacz pełną wersję : Manfrotto Compact action statyw czy warto

arti123
23-07-2014, 00:28
Cześć,
Noszę się z zamiarem zakupu statywu. Jestem totalnym amatorem używającym d3200 z 18-105 i 35. Chcę kupić statyw w rozsądnych pieniądzach i lekki. Mój wybór padł na Manfrotto compact action. Proszę o opinie czy warto. Generalnie nie chciałbym wydać więcej jak 300 zł.
Konkretnie myślę o tym

http://www.manfrotto.com/product/8374.398.1094355.0.0/MKCOMPACTACN-WH/_/Compact_Action_White

Pozdrawiam
Arti

2pompony
23-07-2014, 04:08
Moim zdaniem ma fatalny stosunek wagi do udźwigu - przy wadze 1.16 kg utrzymuje nominalnie raptem 1,5 kg, po drugie ma aż pięciosekcyjne nogi, co ogólnie nie wróży dużej stabilności. Nawet patrząc na firmę w tym wypadku nie twierdziłbym stanowczo, że lepszy tani Manfrotto, niż tani chińczyk. Jak wkurzy Cię, albo rozleci Ci się statyw za 60 złotych będzie mały żal, jak zacznie Cię wkurzać Manfrotto za 300 zł, bo będzie tak samo mało stabilny, żal będzie większy.

Ja radziłbym kupić coś mocniejszego (patrz na udźwig), bo nie ma nic bardziej wkurzającego, jak niestabilny statyw, czyli coś, czego pierwszym i podstawowym zdaniem jest niesienie stabilności. To ci odejmie całą radość fotografowania, poważnie.

arti123
23-07-2014, 10:26
Dzięki za odpowiedź. Czyli rozumiem że powinienem szukać statywu z jak najmniejszą ilością sekcji nóg bo to gwarantuje większą stabilność, tak?
To chyba zacznę szukać. Tu podobała mi się ta hybrydowa głowica ale pewnie znajdę coś innego.
Jeszcze raz dzięki za odpowiedź.

2pompony
23-07-2014, 13:33