Zobacz pełną wersję : d80
Hej, mam możliwość kupna d80 z obiektywem 18-55 i Tamron 80-210 za 850 zł + przesyłka, czy warto? dodam że to moja pierwsza lustrzanka, wcześniej była zabawa kompaktami. Najbardziej zależy mi na portretach, zdjęciach makro oraz okazjonalnie krajobrazy; filmowanie czy inne bajery są zbędne. Przeczytałam bardzo dużo pozytywnych opinii na temat tego aparatu, jedyne co mnie "przeraża" to to że te opinie są sprzed dobrych kilku lat, w końcu aparat jest dość stary - 2006r. Bardzo proszę o opinie oraz zrozumienie- narazie w temacie lustrzanek jestem kompletnym laikiem, ale mam zamiar to zmienić ;)
wasilewk
22-07-2014, 00:12
Nie mam już tego aparatu, ale przez ok 4 lata go męczyłem. Męczyłem także siebie, bo dla mnie był to trudny aparat jak na 1-szy raz (pierwsza cyfrowa lustrzanka). Uczyłem się go przez 1-szy rok ale w drugim już robił zdjęcia tak jak ja chciałem a nie on.
Aparat jest delikatny, ale wszystkie elementy działały poprawnie podczas całego okresu użytkowania (60 tys klapnięć). Jak już go poznasz, to nie będziesz chciała innego i będziesz zadowolona.
Pzdr.
Hej, mam możliwość kupna d80 z obiektywem 18-55 i Tamron 80-210 (...) Najbardziej zależy mi na portretach, zdjęciach makro oraz okazjonalnie krajobrazy; filmowanie czy inne bajery są zbędne. (...)
O makro czy typowych portretach z małą głębią ostrości tym zestawem - zapomnij.
Do portretu będzie potrzebna jasna stałka - np. 50/1.8 lub 85/1.8. Tymi w zestawie da się zrobić, ale głębia ostrości będzie bardzo duża.
Makro - zupełnie się nie da. Do tego trzeba obiektywu makro lub pierścieni do makro.
Generalnie aparat stary, ale daje radę. Można spokojnie operować nim do ISO 800, góra 1600. Ma bardzo ładny obrazek na ISO 100 i kolorystykę, ale to kwestia matrycy CCD.