PDA

Zobacz pełną wersję : Balans bieli a szyba obróbka

emilcabaj86
06-07-2014, 10:52
Witam. Chciałbym trochę przyspieszyć obróbę zdjęć (jestem fotografem ślubnym), wszystkie zdjęcia robię na balansie automatycznym bo nie mam czasu nastawiać manualnego do szarej kartki przy każdej zmianie pomieszczenia.
Chciałem zapytać czy może wypracowaliście jakiś sposób żeby nie męczyć się z balansem przy obróbce?
Wszystkie zdjęcia robię na RAW-ach. Już zaczynam nawet myśleć żeby po prostu nastawić na wszystkie zdjęcia 5000K i wszystko korygować potem w LR.

Marek
06-07-2014, 23:03
(jestem fotografem ślubnym...
To brzmi dumnie.

...wszystkie zdjęcia robię na balansie automatycznym ....
To już mniej.

...czy może wypracowaliście jakiś sposób żeby nie męczyć się z balansem przy obróbce?...
Tak. Patrzę na światło. I ustawiam wartość w K.

...Już zaczynam nawet myśleć żeby po prostu nastawić na wszystkie zdjęcia 5000K i wszystko korygować potem w LR.
To raczej nie najlepszy pomysł.

A tak z ciekawości spytam: od kiedy jesteś "fotografem ślubnym"?

manfred
07-07-2014, 06:47
Jeśli obrabiasz w ACR to zaznacz zdjęcia mniej więcej wykonane w tym samym miejscu uprzednio korygujac WB dla pierwszego zdjęcia i ustawienia przenos na pozostałe. W ten sposób szybko skorygujesz cały materiał.
PS Do przedmówcy daruj sobie chlopie te durne ironiczne teksty bo szkoda twojego cennego czasu.

emilcabaj86
07-07-2014, 08:05
Aktualnie tak właśnie robię :)

Marek
07-07-2014, 08:25
manfred polemizuj, ale proszę wstrzymaj się od ocen i wycieczek osobistych.

Jeżeli nie zrozumiałeś tego, co napisałem to postaram się wyjaśnić: