Zobacz pełną wersję : LR5 i poziom bieli z plików NEF
Zdaję sobie sprawę, że pytanie trochę się powieli, ale ostatnio mało czasu mam i w LR jestem amatorem. Obrabiam czasem pliki NEF z D90 i D7100 i najbardziej denerwującą mnie rzeczą w programie jest, że zazwyczaj kolory, a szczególnie kolor skóry mają względem tego co wygeneruje aparat (plik jpg czy podgląd w nef) taki odcień purpurowo - zielony czasem uciekający w brąz. Wiele czasu trzeba czasem poświęcić aby uzyskać efekt zbliżony albo lepszy niż oryginalnie w pliku jpg jeśli chodzi o kolory, szczególnie jeśli zdjęcia w domu z lampą np. Nawet jakieś takie ułatwienia typu posłużenie się białym kolorem na zdjęciu, to może i biały jest biały, ale skóra u ludzi wygląda nie najlepiej. Dokucza mi to szczególnie, jak na szybko trzeba coś zrobić i nie mam czasu na zabawę suwaczkami. Domyślam się, że są sposoby aby to jakoś kalibrować co pewnie wynika z innych postów, które przejrzałem poniżej - profile camera calibration itd. Jednak jest może coś co w jakiś prosty sposób przybliży mojego LR2 w zakresie odwzorowania kolorów do tego co wychodzi z Capture NX2 np. może coś wystarczy przełączyć, wyłączyć, wgrać jakieś uniwersalne profile do nikonów z których NEF'y używam? Mam nadzieję, że problem jest znany i przepraszam, jak był może wcześniej gdzieś mocno maglowany. Kiedyś używałem Rawshootera i też mi jakieś "zielone" te zdjęcia wychodziły :-) Mam z tym problem.
A czy przypadkiem w LR nie można zmienić profilu koloru z Adobe Standard na inny np. Camera Standard ?