PDA

Zobacz pełną wersję : Fotografia produktu

Todziu
26-06-2014, 15:32
Witam - jestem fotografem amatorem - ostatnio otrzymałem pierwsze zlecenie na stworzenie ulotki reklamowej i w związku z tym mam pytanie odnośnie fotografii reklamowej - mam sprzęt D90 z lampą SB-700 nie mam studia wszystkie zdjęcia będę robił w domu - jak najlepiej zrobić zdjęcia tak aby łatwo można było je wyciąć w Photoshopie - czy taki zest. się nadaje do tego typu fotografii - czytałem o min 2 źródłach światła ewentualnie namiot bezcieniowy lub podświetlenie od dołu ale to wszystko są koszty a nie chce dochodzić do efektu końcowego metodą prób i błędów.

Chodzi mi też o samą technikę robienie zdjęcia - aby produkt był ostry i bez refleksów

dziękuje za pomoc

sailor
26-06-2014, 16:26
Najpierw przyjmujesz komercyjne zlecenie a potem sie zastanawiasz jak je zrobic i czy umiesz je zrobic? Rewelacyjne podejscie. Nie umiesz - masz problem. Trzeba bylo myslec przed.

pawelpiotrm
26-06-2014, 16:42
To trochę pooglądaj triali. Na youtubie jest trochę tego ;-) A potem napisz jak Ci poszło i dzięki czemu uzyskałeś takie efekty ;-)

MasterM16
26-06-2014, 19:21
Da się jedną lampą, ale nie wszystko. O wiele wygodniej jest fotografować z 2 źródłami światła.
To robiłem na szybko, w pierwszym dniu posiadania błyskacza (sb-800) ;)

https://forum.nikoniarze.pl/imgimported/2014/06/20140213_001x-2.jpg
źródło (https://lh4.googleusercontent.com/--5YIJEf9K70/Uv0bED9D5nI/AAAAAAAAAnA/ZjUKUE7q6JE/w832-h553-no/20140213_001x.jpg)
Wiem, wiem. Światło powinno być z prawej, oświetlając przód elementu ;)
Jak tło jest dobrze oświetlone, to wystarczy tylko 1 klik różdżką w PS. Zależy też czy chcesz całkowicie wyciąć element, czy może zostać jakiś cień, jak na zdjęciu u mnie.

Ja bym polecał statyw, 3 żarówki w oprawkach i jakieś odbłyśniki. O wiele wygodniejsza praca, nie ma tyle cieni, łatwiej wszystko doświetlić i widzisz na bieżąco rozkład światła.

Napisz jeszcze co będziesz fotografował.

r_m
26-06-2014, 20:10