PDA

Zobacz pełną wersję : [D3000] Jaki obiektyw makro?

gumer
18-06-2014, 17:15
Witam. Jestem osobą raczej początkującą w fotografowaniu i bardzo proszę o wyrozumiałość. Zajmuję się amatorsko fotografowaniem monet i mam do dyspozycji body Nikon D3000 + Micro Nikkor DX 40 mm f/2.8G. Nie jestem specjalnie zadowolony ze zdjęć, ponieważ cały czas mam wrażenie, że są nieostre. Sądzę, że to może być wina tego, że zbliżam obiektyw dość mocno do powierzchni monety, w związku z tym nie mogę jej dokładnie oświetlić (używam statywu i pilota, więc nie focę z ręki). Chciałbym uzyskać ok. 50 - 70 cm odległości od fotografowanej monety po to, aby móc ją dokładnie oświetlić. Chciałbym uzyskać także obraz 1:1 i kilka centymetrów GO, ponieważ monety czasem trzeba położyć pod pewnym kątem, w stosunku do płaszczyzny obiektywu. Zastanawiałem się nad Tamrononem 90 F2.8 Di MACRO, ale sam nie wiem, czy to dobry wybór. Może lepiej skusić się na Nikon AF-S Micro 60mm / 2.8G ED? Bardzo proszę o pomoc, bo nie wiem, jak rozwiązać ten problem.

kwiatek88
18-06-2014, 17:24