Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jaka lampę do d70s?

12p
25-04-2007, 22:01
Witam,
Jestem początkującym amatorem i mam pytanie:
Mam jakieś 250 zl i chce kupić sprzęt do błyskania. Chodzi mi o coś na poczatek do fotografii sportowej typu snowboard , deskorolka. Chce kupić kostkę synchro i jakaś lampę o liczbie przewodniej powyżej 30.
Czy każda lampę można podłączyć w taki sposób do aparatu?? czy nie grozi to jakimś uszkodzeniem korpusu?? Na co zwrócić uwagę podczas kupna takiego sprzętu, co będzie pasować a co nie??
Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedzi!

puchbeary
25-04-2007, 22:30
Nie wiem na ile jesteś świadomym ograniczeń jakie stoją na twojej drodze w doborze lampy błyskowej. Nikon d70s realizuje pomiar iTTL a co za tym idzie w pełni będą z nim działać lampy które potrafią tegoż iTTLa zrozumieć. Nie muszę chyba pisać że najlepiej dogada się z lampami Nikona sb600 i sb800 (celowo pomijam sb400 bo nie może mi przejść przez klawiaturę żeby ustawić ją w jednym szeregu z poprzednimi dwoma). Lampy które owego wspomnianego iTTLa nie rozumieją będą działać jedynie we własnej automatyce lub w pełnym manualu. Napisałes że potrzebujesz lampy do zdjęć sportowych - dynamicznych scen - nie wiem czy robienie w takich sytuacjach zdjęć w manualnych ustawieniach lampy - z założeniem że wcześniej tego nie robiłeś - jest celowe. Nie dasz rady wyrobić się z wprowadzaniem zmian w ustawieniach lampy. Troszkę lepiej będzie to wyglądać w sytuacji gdy zdjęcia będą robione na sali lub w miejscu gdzie wcześniej będziesz mógł sobie pstryknąć zdjęcie testowe a później warunki oświetleniowe nie ulegną zmianie. Ale to i tak daleko od ideału.

Co do wartości napięcia na stopce to musisz poszukać na forum bo były podobne wątki wraz z odnośnikiem do dość pokaźnej bazy lamp błyskowych z wyszczególnieniem ich napięcia na stopce.